Megkezdődött az ismert francia Elle divat- és életmódmagazin várhatóan kora ősszel megjelenő magyar kiadásának előkészítése. A lapot az Adoc-Semic Kft. gondozza. Az erről szóló licencszerződést most véglegesítette a hazai kiadó és a lap francia, illetve nemzetközi licenceinek tulajdonosa, a forgalma és az érdekkörébe tartozó kiadványok száma alapján a legnagyobb nemzetközi kiadók között jegyzett, Magyarországon eddig főként a lapterjesztésben érdekelt Hachette Filipacchi. A mind ez ideig a világ összesen 33 országában jelen lévő Elle Franciaországban hetente jelenik meg, nemzetközi mutációi pedig havi rendszerességűek. A magyar kiadás a harmincnegyedik lesz a sorban -- tájékoztatta a Világgazdaságot Zselinszky Tibor, az Adoc-Semic kiadó igazgatója. A magát a divatra és a szépségápolásra összpontosító trendmagazinként meghatározó magyar Elle indulásakor 40 százalékban hazai, 60 százalékban pedig nemzetközi (a francia eredeti mellett elsősorban a brit, az olasz, a német és az amerikai Elle-mutációkból átvett) tartalomra és képanyagra épül, de a magyar megjelenésről szóló megállapodás értelmében más kiadások teljes nemzetközi anyagához is korlátozás nélkül hozzáférhet a magyarországi szerkesztőség, és szintén rendelkezésre állnak az Elle lakberendezési és konyhaművészeti különszámai. A lap induló példányszáma hetvenezer, terjedeleme 140 oldal lesz, de a kiadó tervei szerint mindkettő fokozatosan növekedhet.
A cseh kiadás nyolcvanezer példányban kel el, az olasz és török Elle terjedelme pedig folyamatosan 300 oldal fölött van. A növekedés természetesen a hirdetési piac függvénye is, a magyar Elle indulásakor terjedelméből mintegy 25 százalékot kíván megtölteni versenyképes (1 millió forint körüli) áron kínált hirdetésekkel.
A Világgazdaság információi szerint az Elle-hez hasonlóan ugyancsak A és B státusú, 25 és 40 éves (illetve részben magasabb) kor közötti olvasóközönségnek indítja hamarosan útjára a MAP (Marquard--Attica--Playboy) Magazin Kiadó Kft. Madame Figaro címmel havonta megjelenő női lapját. Utóbbi alapja a francia Hersant által kiadott Le Figaro napilap egyik nyílt, lapárusi forgalomba nem kerülő ingyenes hétvégi melléklete, amely az anyalap szombati számában jut el az olvasókhoz.