Farkas János, a cég humánpolitikai igazgatója szerint a Duna Kötöttárugyár egyetlen amerikai vevőjénél több mint 10 millió dollár árbevételtől esett el. A társaság korábban kelendő zsebes pólói iránti kereslet erősen esett. A vállalat a tavalyi 40 millió dolláros forgalom után ebben az évben ezért csak 29 milliót tervez, emögött az áll, hogy 5,5 millióval kevesebb pólót gyárt.
A cégvezetés szrint a bajok egyik gyökere, hogy a hatalmas távol-keleti kötőipari kapacitások veszteséggel is hajlandók szállítani. A gyár legnagyobb amerikai vevője például a minap kijelentette, hogy nem az a kérdés, ki tudja tartani a kért irányárat, hanem az, hogy -- kérés nélkül -- ki mennyivel megy az alá. Egy svájci szakkonzultáns tanulmánya szerint ugyanakkor a bajai üzem létszámarányán is javítani kell a nemzetközi versenyképesség érdekében. Az idei stratégia ennek fényében a stabilizáció és a racionalizálás, a kínálat bővítése és a nagyobb hozzáadott érték elérése. A bajai társaság 1400 fős, ezt 20-25 százalékkal csökkenteni kell. A cég romániai üzemében a fizetések visszafogásával és létszámleépítéssel növelik a hatékonyságot, s igyekeznek a kapacitásokat teljesen kitölteni.
A Duna Kötöttárugyár jegyzett tőkéje meghaladja az 1,8 milliárd forintot. A társaságot az angol--amerikai First Hungary Fund (Első Magyar Alap) hozta létre az egykori Finomposztógyártól megvásárolt épületben, olyan kelmegyártási technológiát valósítva meg, amely korábban ismeretlen volt Magyarországon. Az amerikai módszerek bevezetésével a hazai átlagos termelékenység négyszeresét érték el, dupla fizetésért. Vevőjük között volt a Levi''s és az Esprit is. Most a piacváltás lehet a megoldás, vagyis az európai vevők megnyerése a korábbinál kisebb szériákkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.