Az Ausztriában 30 százalékot meghaladó részesedésével piacvezetőnek mondott Billa élénk terjeszkedést irányzott elő a régió tíz országában. Ennek jegyében Olaszországban mintegy 150 üzlethelyiséget vásárolt nemrég, a magyar piac meghódítása azonban a jelek szerint komótosan halad. A háztartási cikkek kiskereskedelmének meghatározó szereplői szerint pedig a piacszerzés mindenekelőtt lendületes hálózatbővítéssel és csak hosszú távú nyereséget figyelembe vevő, alacsonyan tartott árakkal lehet sikeres. A kemény versenyben a szakma véleménye szerint néhány vállalat mindenképpen kiszorul a piacról, egyes elképzelések szerint ez a szerep várhat a Billára is.
Wolfgang Janisch, a budapesti központtal működő Billa Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója ezeket az elképzeléseket megalapozatlannak mondta és utalt arra, hogy az osztrák anyavállalat otthoni több mint ezer, sikerrel működő üzlete révén a terjeszkedéshez szükséges tőke rendelkezésükre áll. A legutóbbi, február 28-án történt kecskeméti üzletbezárást pedig egyedi eseményként értékeli az igazgató. Véleménye szerint a mozinak és büféknek helyet adó üzletközpont nem bizonyult megfelelő telephelynek, ezért a veszteség csökkentése végett mihamarabb bazárták és erőforrásaikat máshova csoportosítják át. A lassú terjeszkedés okát egyébként Wolfgang Janisch a felkínált ingatlanok nem megfelelő minőségében és viszonylagosan magas árában látja. A Billa gyakorlatának megfelelően a legtöbb esetben megvásárolják az épületrészt, illetve telephelyet, és azon saját rendszerüknek megfelelő áruházat alakítanak ki. A kecskeméti ingatlan szintén a vállalat tulajdonában áll, értékesítését jelenleg tervezik. Most mintegy ezer embert foglalkoztatnak, a választék 8-10 ezer között mozog. Legnagyobb áruházaik Székesfehérváron és Sopronban találhatók, egyenként kétezer négyzetméteres alapterülettel. Az igazgató közlése szerint a hálózat huszonöt tagúra bővítését az idén elérhetőnek tartják. A hatékonyságot segíti, hogy az osztrák anyacég és a magyar piacon szintén tevékenykedő Penny Market egyaránt a német REWE-csoport tulajdonában van, így a beszerzés, a logisztika és a telephely-kiválasztás során jól együtt tudnak működni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.