BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Olasz mozdonyokat tesztel a MÁV

Huszonöt darab tízéves, de használatlan villanymozdonyt ajánlott eladásra az olasz vasút a MÁV-nak. A tesztelés három hónapig tart, az árról még nem egyeztek meg -- jelentették be a vasúttársaság tegnapi tájékoztatóján. Mint kérdésünkre elhangzott, felső határként járművenként mintegy 150 millió forintot fizetne a vasúttársaság.

A MÁV Rt. járműparkja elöregedett, a teher- és személykocsik átlagéletkora 24--26 év között mozog. A vasúttársaság fél éve döntött a korszerűsítésről. Az olasz vasút 25 egyfázisú, 25 kilovoltos villanymozdonyt kínált eladásra a MÁV-nak. Az érintett járműveket az Ansaldo és a FIAT tíz éve gyártotta, ám ezeket az olasz vasút egy elmaradt beruházás miatt nem állította forgalomba, vagyis egyetlen kilométert sem futottak. A 4200 lóerős mozdonyok közül tizenkilenc 140, hat pedig 160 kilométeres óránkénti sebességre képes.
A tesztelés három hónapig tart majd, a tegnap bemutatott jármű a Budapest--Szombathely és a Budapest--Hegyeshalom vonalon fog közlekedni. A MÁV akkor veszi meg a mozdonyokat, ha áruk nem haladja meg a használatban lévő V 43-as villanymozdonyok teljes felújítási árát. Érdeklődésünkre Juhász Gyula szakigazgató elmondta, egy V 43-as mozdony felújítása 120-130 millió forintba kerül, s az olasz mozdonyokon szükséges kisebb átalakítások még a beszerzési ár tíz százalékát tehetik ki. Így egy mozdony közel százötvenmillió forintba kerülne. Ha a járművek tesztelési tapasztalatai kedvezőek lesznek és azok a hazai műszaki forgalmi követelményeknek megfelelnek, létrejöhet a beruházás. A 25 mozdonyból tízet a tavalyi vagyonhasznosítási bevételekből, tizenötöt Eurofima-hitelből finanszírozna a vasúttársaság.
A MÁV további tíz több áramnemű (többfajta hálózati frenkvencián is közlekedni képes), nagy teljesítményű villanymozdony beszerzését is tervezi. A legfejlettebb technikát képviselő járművekkel a magyar szerelvények mozdonycsere nélkül közlekedhetnének Nyugat-Európában. A tenderre érkezett ajánlatokról április végére várható döntés, s másfél év múlva már forgalomba állíthatók az új vontató járművek.

Huszonöt darab tízéves, de használatlan villanymozdonyt ajánlott eladásra az olasz vasút a MÁV-nak. A tesztelés három hónapig tart, az árról még nem egyeztek meg -- jelentették be a vasúttársaság tegnapi tájékoztatóján. Mint kérdésünkre elhangzott, felső határként járművenként mintegy 150 millió forintot fizetne a vasúttársaság. Hargitai Éva-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek