BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az élre tör a Boss és az Escada

Igen jó évet zárt tavaly Németország két élenjáró divatcége. Nemzetközi összehasonlításban is egyedülálló növekedést ért el a Hugo Boss és az Escada. A Boss az idén is két számjegyű növekedést vár nemcsak a férfi-, hanem a tavaly december óta meglévő női üzlethálózat bővítése révén. Agresszív terjeszkedést tervez az Escada is.

Fennállása óta a tavalyi volt a legjobb év a Hugo Boss történetében, a cég árbevétele 23 százalékkal, 1,8 milliárd márkára nőtt, az üzemi eredmény 48,9 százalékkal, 214 millióról 319 millióra emelkedett. Az idén ennél szerényebb eredményekre számítanak, a forgalom várhatóan 16 százalékkal, 2,1 milliárd márkára nő.
A társaság ambiciózus elnöke, Werner Baldessarini az idén 73 új Boss Woman boltot kíván nyitni világszerte, de bővíteni akarja a férfi-üzlethálózatot is. A női kollekcióból ebben az évben 100 millió márkás forgalomra számítanak. Jó üzletnek ígérkezik a női Boss cipők, valamint a Hugo márkanévre hallgató férfi- és női fehérneműk licencének eladása. De a Boss-főnök a luxuskategóriát sem hagyja ki, a Baldessarini márkával a csúcsra tör a könnyűnek egyáltalán nem nevezhető női divatterepen.
Az olasz Marzotto textilipari csoport többségi tulajdonában lévő német cégnek a férfiruházati piacon is nagyszabású tervei vannak. A tavaly a törökországi Izmirben létrehozott gyárban a tervezettnél előbb elérték a célt, a napi 1600 öltöny előállítását, s az év végéig 2200-ra nő a termelés. Viszont németországi gyárból csak napi 800 öltöny kerül ki, azaz a Boss forgalmának mindössze nyolc százaléka németországi termék.
Németország másik vezető divatcége, az Escada elsősorban a kiegészítőkkel célozza meg a világpiacot. Az exkluzív női divatban elsőnek számító vállalat saját márkájú táskákat, öveket és cipőket akar piacra dobni, s szeretne felzárkózni a versenytársakhoz. A kiegészítők ugyanis nagyobb hasznot hoznak, mint a ruházati termékek. Jól látszik ez a két nagy riválisnál, a Guccinál és a Pradánál, ahol a forgalom java részét a kiegészítők teszik ki: náluk 500, illetve 750 millió eurós a forgalom, míg az Escadánál 22 millió. Ezt az arányt szeretnék a következő három évben 80 millióra, azaz a konszern teljes forgalmának 29 százalékára növelni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.