BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem tanácsol olcsó növényvédő szert

A magyar mezőgazdaság versenyképessége szempontjából döntő fontosságú, mennyi és milyen hatékonyságú növényvédő szert használ. A termékcsoport forgalmazásában világviszonylatban harmadik helyen álló BASF szakértői a cég németországi agrárkutatási központjában tartott sajtóbeszélgetésen rámutattak: szemléletváltásra is szükség van ahhoz, hogy a magyar gazdák ne a legolcsóbb, hanem a leghatásosabb szert használják.

Magyarországon tavaly mennyiségben 8-10 százalékkal csökkent a belföldi növényvédőszer-forgalom, a Növényvédőszer-ipari Szakmai Szövetség (NISZ) adatai szerint értékben viszont lényegében stagnált: 40,78 milliárd forintot tett ki az előző évi 40,25 milliárdot követően. A kereslet csökkenése a tavaszi és a nyári aszállyal, illetve a termelők pénztelenségével is összefüggésbe hozható, de szerepe volt ebben a sok növényvédő szert igénylő napraforgó vetésterülete csökkenésének is.
Ugyanakkor a felhasznált növényvédő szereken belül is igen magas a kevésbé hatékony készítmények aránya. A magyar termelők ugyanis hajlamosak a legolcsóbb szereket használni, s eközben jelentős termésveszteségük keletkezik. A BASF Hungária Kft. agrárrészlegének vezetője szerint a magyar gazdálkodónak fillérre tudnia kellene, mennyibe kerül egy centiméternyi föld megmunkálása, mert csak hatékony termelés mellett versenyezhet az unió parasztjaival. A hatékony termeléshez viszont Méhn Gábor szerint hatékony növényvédőszer-felhasználás szükséges, s ebben segítene a magyar gazdáknak a BASF magyarországi cége. Területi képviselői termékbemutatókon, szakmai találkozókon katalógussal, prospektussal, szakmai kiadványokkal hívják fel a figyelmet korszerű növényvédő szerekre. Arról akarják meggyőzni a termelőket, hogy jobban járnak a hatékonyabb szer használatával.
Természetesen a cég ezt jól felfogott üzleti érdekében teszi, hiszen esetleg le kell húznia a rolót, ha nem bővül kellően magyarországi értékesítése. Ha ugyanis a termelők kiszámítható körülmények között, hatékonyan dolgoznak, akkor megerősödnek, s így többet tudnak vásárolni tőlük.
A társaság éves költségvetésének 2-3 százalékát fordítja marketingre -- mondta lapunknak az agrárrészleg marketingvezetője. Kőrös Gyula szerint a növényvédő szerek 34--40 milliárd forintot kitevő hazai értékesítéséből nagyjából 28-30 milliárdnyit finanszíroznak a gyártók, illetve a kereskedők a halasztott fizetések révén.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.