BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Visszavonul az internettől a Lagardere

Nyomtatott sajtótermékeket vásárol és internetes üzleteket értékesít a tavalyi tranzakcióival Franciaország legnagyobb magazinkiadójává vált Lagardere. A cégcsoporton belül a médiaüzletág eredménye emelkedett a leglátványosabban.

Intenzíven fejlesztett a nyomtatott médiában, és ennek eredményeképp az elemzők várakozását messze meghaladó mértékben, az 1999-es 520 millió euróhoz képest 572 millióra növekedett tavaly a francia Lagardere-csoport működési eredménye. Ezen belül a legnagyobb mértékben az egyebek mellett az ez év második felétől magyar nyelven is megjelenő Elle magazint is kiadó médiaüzletág eredménye növekedett 14,4 százalékkal, 323 millió euróra. A bővülés hátterében a Lagardere erőteljes médiapiaci offenzívája áll: a cégcsoport tavaly vásárolta fel a szintén magazinok kiadásával foglalkozó Marie-Claire-csoport 42 százalékát a kozmetikai készítményeket gyártó L''Orealtól, részesedést szerzett a Vivendi Universal CanalSatellite és Multithematiques tévécsatornáiban, s 100 százalékos ellenőrzést szerzett az Hachette Filipacchi Media-csoport felett.
Az expanzió mellett a nyereség növekedésében a médiaportfólió átszervezésének is szerepe van: a Club Internet vállalkozásban birtokolt tulajdonrészének értékesítésével a Lagardere tavalyi forgalmát 652 millió euró rendkívüli eredmény elszámolása is gyarapította.
A Lagardere médiaüzletága négy cégcsoportból áll: a könyvkiadással foglalkozó Hachette Books egyebek mellett az Hachette, a Grasset és a Fayard kiadót foglalja magában, az Hachette Filipacchi Mediát a világ legnagyobb magazinkiadójaként tartják számon. Mindehhez saját lapterjesztő cég társul, a Lagardere Aktive pedig a cégcsoport tulajdonában lévő tévécsatornákat működteti. Mindezen felül a Lagardere 15 százalékban részese a tavaly létrehozott EADS nemzetközi repülőgépgyártó konzorciumnak.
Mint Arnaud Lagardere, a cégcsoport igazgatótanácsának társelnöke a Reutersnek elmondta, cége -- amelyet versenytársai korábban sokat bíráltak az ágazati átlagtól elmaradó profitja miatt -- a 2000--2002 közötti időszak minden évére céljául tűzte ki a két számjegyű eredménynövekedést. Bár az idén a magazinok hirdetési bevételeinek csökkenésére kell számítani, Lagardere tarthatónak érzi a tavalyihoz hasonló ütemű nyereségnövekedést. A hirdetési bevétel egyébként mintegy 15 százalékkal részesedik a médiaüzletág forgalmából. A további nyereségnövekedésben a folytatódó profiltisztításnak is szerepe lesz: a Lagardere cégcsoport az idén mintegy tíz közepes méretű, elsősorban az internettel kapcsolatos vállalkozása eladását tervezi, ugyanakkor a hírek szerint fontolgatja a L''Humanité francia napilap megvásárlását is.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.