BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Visszavonul az internettől a Lagardere

Nyomtatott sajtótermékeket vásárol és internetes üzleteket értékesít a tavalyi tranzakcióival Franciaország legnagyobb magazinkiadójává vált Lagardere. A cégcsoporton belül a médiaüzletág eredménye emelkedett a leglátványosabban.

Intenzíven fejlesztett a nyomtatott médiában, és ennek eredményeképp az elemzők várakozását messze meghaladó mértékben, az 1999-es 520 millió euróhoz képest 572 millióra növekedett tavaly a francia Lagardere-csoport működési eredménye. Ezen belül a legnagyobb mértékben az egyebek mellett az ez év második felétől magyar nyelven is megjelenő Elle magazint is kiadó médiaüzletág eredménye növekedett 14,4 százalékkal, 323 millió euróra. A bővülés hátterében a Lagardere erőteljes médiapiaci offenzívája áll: a cégcsoport tavaly vásárolta fel a szintén magazinok kiadásával foglalkozó Marie-Claire-csoport 42 százalékát a kozmetikai készítményeket gyártó L''Orealtól, részesedést szerzett a Vivendi Universal CanalSatellite és Multithematiques tévécsatornáiban, s 100 százalékos ellenőrzést szerzett az Hachette Filipacchi Media-csoport felett.
Az expanzió mellett a nyereség növekedésében a médiaportfólió átszervezésének is szerepe van: a Club Internet vállalkozásban birtokolt tulajdonrészének értékesítésével a Lagardere tavalyi forgalmát 652 millió euró rendkívüli eredmény elszámolása is gyarapította.
A Lagardere médiaüzletága négy cégcsoportból áll: a könyvkiadással foglalkozó Hachette Books egyebek mellett az Hachette, a Grasset és a Fayard kiadót foglalja magában, az Hachette Filipacchi Mediát a világ legnagyobb magazinkiadójaként tartják számon. Mindehhez saját lapterjesztő cég társul, a Lagardere Aktive pedig a cégcsoport tulajdonában lévő tévécsatornákat működteti. Mindezen felül a Lagardere 15 százalékban részese a tavaly létrehozott EADS nemzetközi repülőgépgyártó konzorciumnak.
Mint Arnaud Lagardere, a cégcsoport igazgatótanácsának társelnöke a Reutersnek elmondta, cége -- amelyet versenytársai korábban sokat bíráltak az ágazati átlagtól elmaradó profitja miatt -- a 2000--2002 közötti időszak minden évére céljául tűzte ki a két számjegyű eredménynövekedést. Bár az idén a magazinok hirdetési bevételeinek csökkenésére kell számítani, Lagardere tarthatónak érzi a tavalyihoz hasonló ütemű nyereségnövekedést. A hirdetési bevétel egyébként mintegy 15 százalékkal részesedik a médiaüzletág forgalmából. A további nyereségnövekedésben a folytatódó profiltisztításnak is szerepe lesz: a Lagardere cégcsoport az idén mintegy tíz közepes méretű, elsősorban az internettel kapcsolatos vállalkozása eladását tervezi, ugyanakkor a hírek szerint fontolgatja a L''Humanité francia napilap megvásárlását is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.