A turizmus épít a hálóra
Az utazási irodáknál a két fő internetes tevékenység a kutatás és a levelezés. A szálláshely-szolgáltatók a következő 12 hónapban nagyobb szerepet szánnak az internetes értékesítésnek és az internetes marketingnek.
A közlekedési társaságok jelenleg elsősorban adattovábbításra és levelezésre használják a világhálót, az internet üzleti alkalmazása még nem terjedt el széleskörűen.
Az utazási irodák és utazásszervezők mintegy 33 százaléka már rendelkezik internetes stratégiával, 38 százalék egy-két éven belül tervezi annak kialakítását. A közlekedési társaságoknál ez az arány 30 és 60 százalék.
A szállodák nagyobb részében elérhető az interneten keresztüli szobafoglalás. Az elektronikus szobafoglalások már a forgalom 6-7 százalékát adják.
A kereskedelmi szálláshelyek 30 százaléka már vásárolt elektronikus piactérről, döntő többségük magyar oldalakat keresett fel. A szállodák 58 százaléka már kapott megrendelést a már említett oldalakról. A magyar szállodákat egyaránt keresték hazai és nemzetközi oldalakról szobafoglalási, illetve információgyűjtési célból.


