BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

BMW helyett valami más

Az új BMW-kisautó gyártási helyéért folytatott versenyből a legszűkebb, 12 helyszínt tartalmazó körből esett ki Tatabánya, a magyar települések közül utolsóként -- jelentették be Tatabányán a pénteki sajtótájékoztatón. A város ugyanakkor újabb tárgyalásokat kezdett egy meg nem nevezett céggel autó-összeszerelő üzem létesítéséről.

Tatabánya polgármestere, Bencsik János pénteki sajtótájékoztatóján megerősítette lapunk minapi információját: nem lesz Magyarországon BMW-gyár (VG, 2001. május 24.) A BMW AG ugyanis május 18-i levelében sajnálattal közölte Tatabánya önkormányzatával, hogy a város telephelyajánlatát a további kiválasztási eljárásukban nem tudják figyelembe venni.
A BMW müncheni szóvivője pénteken nem kívánta elárulni, milyen okok miatt esett ki Tatabánya az autókonszern majdani gyárának színhelyére eséllyel pályázó jelöltek sorából. Jürg Dinner az MTI berlini tudósítójának kérdésére csak annyit volt hajlandó közölni, hogy a tervezett beruházás más helyszínen jobban megvalósítható, mint Tatabányán. Közlése szerint még "mintegy tucatnyi pályázó" van versenyben a majdani autógyár megépítéséért, köztük németországi és külföldi helyszínek egyaránt akadnak.
Bencsik János ugyanakkor úgy tudja, hogy csupán egy német és egy cseh város maradt a kiválasztottak között, a jövőt illetően pedig elmondta, hogy egy másik autógyárral is tárgyalásokat kezdtek összeszerelő üzem telepítéséről. A város ipari parkjában ugyanis -- ahol idén három új gyár kezdi meg működését -- gazdára vár a BMW számára elkülönített 200 hektáros közművesített terület.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.