A korábbi évektől eltérően az idén komoly kínálatbővülés jellemzi a charterpiacot, hiszen ebben az évben már négy társaság kínálja szolgáltatásait a kiutaztató cégeknek. Ennek ellenére nehezen formálódik a piac, hiszen a korábbi évek gyakorlatának megfelelően márciusban csak a Malév charterosztályának sikerült megkötnie szerződéseit. Eszerint a magyar légitársaság heti 28 járatot indít nyáron, s nyolc országba szállítják majd 15 utazási vállalkozás utasait. A Malév legnagyobb partnere a Neckermann és a Tensi Tours.
Bár ismeretlenül jelent meg ebben az évben a cseh többségi tulajdonú Travel Service, mégis gyorsan nyert piacot, hiszen két jelentős kiutaztatóval, a West Travellel és az Eurotoursszal szerződött. Szabó Attilától, a Travel Service magyarországi képviseletének vezetőjétől megtudtuk, hogy a cégnek Magyarországon egy B--737-400-as gépe van bejegyezve, s a nyár elejéig még egy ugyanilyen típusú repülőjük érkezik.
A tavaly óta a piacon lévő Pannon Airnél abban bíznak, hogy egy-két héten belül lesz aláírt szerződésük. Mint Holpert Ákos kereskedelmi igazgató elmondta, jelenleg 2-3 jelentős utazásszervezővel tárgyalnak, amelyek Görög- és Spanyolországba kínálnak üdüléseket. Várakozásuk szerint a nyári hónapokban heti hat járatot tudnak indítani a mediterrán tengerpartokra, s emellett eseti megrendelésekre is számítanak. Terveik szerint a charterláncok június elején indulnak majd. Emellett a cégnek jelenleg is jó a beutazóforgalma, ami azt jelenti, hogy hetente 2-4 géppel hozzák a vendégeket Spanyolországból és Izraelből.
Az Atlant Hungary a napokban írta alá nyárra szóló szerződéseit, s így két láncot indít Kos szigetére és Korfura. A Pegazus, a Great Tours és a Dias Zeus közösen béreli a cég gépeit, amelyek juniustól szeptemberig viszi majd az utasokat -- közölte Nagy Teréz kereskedelmi igazgató.
Mindegyik magáncégnél az idén -- a tavalyi év tanulsága alapján -- a korábbinál szigorúbban figyelik majd a fizetési fegyelmet. Mindegyik képviselő úgy nyilatkozott, ha valamelyik utazási iroda nem fizet az indulás napjáig, akkor nem száll fel a gép. Hitelezni ugyanis senki nem hajlandó. Általánosan elfogadott gyakorlatot követnek a cégek, mégpedig egy-egy lánc elindulása előtt az első és az utolsó járatot ki kell fizetni. Így nem fordulhat elő, hogy az utasok külföldön maradnak. Az első gépet követő járatoknál viszont felszállás előtt meghatározott időn belül kell fizetni. Van olyan cég, ahol ez hét nap, van, ahol tíz szerepel a szerződésben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.