Az A3-as és az A4-es Audi-modellek iránti piaci keresletnövekedéssel és -- ennek következtében -- az ingolstadti gyár kapacitása felső határának elérésével indokolta az A3-as győri gyártásának beindítását tegnap kiadott közleményében az Audi Hungaria Motor Kft.
Győrben 1998 óta gyártja a TT coupét és a TT roadstert az Audi, amely sportkocsikból eddig összesen 140 ezer hagyta el a gyártósorokat. Tavaly a győri kft. 55 ezer TT-t állított elő, amelyből 30 ezer coupé, a többi roadster volt. E darabszámhoz képest az A3-as gyártásának beindításával sem növekszik az idén a járműgyár termelése. A TT-ből 2001-ben 40 ezer darab készül, míg az A3-asból 15 ezer.
Az Audi A3-as -- a TT-hez hasonlóan -- a cég ingolstadti gyárával közös, kooperációs gyártás keretében készül. E típus karosszériaelemeinek préselését, a karosszéria hegesztését és a fényezést a németországi gyár végzi, míg az összeszerelés Győrben történik, s az itteni gyár felelős a minőségbiztosítási folyamatokért is.
Az A3-as és a TT-k ugyanazon a gyártósoron készülnek. Győrben az A3-as sportváltozata, a 210 lóerős S3-as, valamint a 180 és a 150 lóerős, túlnyomórészt négykerék-meghajtású A3-as modellek összeszerelése folyik. E gyártás beindításához az Audi mintegy 25 millió német márkás (3,3 milliárd forint) fejlesztést hajtott végre a Rába-parti gyárban. Ezen összeg nagy részét az új modell gyártásából adódó komplexebb logisztikai folyamatok kialakítására fordította a cég. Az A3-asok gyártásának megkezdésével 100 fővel nőtt a kft. munkatársi állománya, így jelenleg összesen több mint 4900 dolgozója van az Audi Hungaria Motor Kft.-nek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.