Tóth Ferenc, a szervezési feladatokat ellátó székesfehérvári regionális vállalkozásfejlesztési alapítvány vezetője lapunknak elmondta: a mai tárgyalások tétje az, hogy a kormányzat -- a sármelléki és a zalavári repülőtéri fejlesztésekhez hasonlóan -- hajlandó-e ingyen a konzorcium rendelkezésére bocsátani az egykori honvédségi bázist, vagy pedig pénzt kér a területért.
A beruházás kiemelt szerepét jelzi, hogy az ügyet kezdettől fogva egységesen támogatja a fideszes vezetésű megyei önkormányzat és a szocialista kötődésű székesfehérvári polgármester is. Azt várják a programtól, hogy az M7-es autópálya mentén gazdaságilag kettészakadt megyében egészséges egyensúlyt alakít majd ki a gazdag észak (Székesfehérvár, Mór, Bicske) és a szegény dél (Sárbogárd, Enying) között.
A Wiggins ígérete szerint több lépcsőben, összesen 250 millió dollárért egy kereskedelmi és utaskiszolgáló terminál épülne fel az egykori honvédségi légibázis helyén. A tulajdonjogi kérdések tisztázása után az angolok azonnal megkezdenék a beruházást. A kifutópálya, az épületek, a világítás és műszerek kiépítését követően akár 2003 elején megkezdhetné működését a légikikötő. A 15 milliárd forint értékű azonnali fejlesztést követően a Wiggins fokozatosan, az igények bővülésével kívánja elérni a százszázalékos készültséget.
Az előzetes megállapodás szerint a repülőtér tulajdonjoga az önkormányzatoknál maradna, a befektető "csak" bérlő lenne 40 évig. A Wiggins ígérete szerint ezenfelül a bevétel bizonyos százaléka az önkormányzatok kasszájában landolna.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.