Indulás, vagy földet érés
Tóth Ferenc, a szervezési feladatokat ellátó székesfehérvári regionális vállalkozásfejlesztési alapítvány vezetője lapunknak elmondta: a mai tárgyalások tétje az, hogy a kormányzat -- a sármelléki és a zalavári repülőtéri fejlesztésekhez hasonlóan -- hajlandó-e ingyen a konzorcium rendelkezésére bocsátani az egykori honvédségi bázist, vagy pedig pénzt kér a területért.
A beruházás kiemelt szerepét jelzi, hogy az ügyet kezdettől fogva egységesen támogatja a fideszes vezetésű megyei önkormányzat és a szocialista kötődésű székesfehérvári polgármester is. Azt várják a programtól, hogy az M7-es autópálya mentén gazdaságilag kettészakadt megyében egészséges egyensúlyt alakít majd ki a gazdag észak (Székesfehérvár, Mór, Bicske) és a szegény dél (Sárbogárd, Enying) között.
A Wiggins ígérete szerint több lépcsőben, összesen 250 millió dollárért egy kereskedelmi és utaskiszolgáló terminál épülne fel az egykori honvédségi légibázis helyén. A tulajdonjogi kérdések tisztázása után az angolok azonnal megkezdenék a beruházást. A kifutópálya, az épületek, a világítás és műszerek kiépítését követően akár 2003 elején megkezdhetné működését a légikikötő. A 15 milliárd forint értékű azonnali fejlesztést követően a Wiggins fokozatosan, az igények bővülésével kívánja elérni a százszázalékos készültséget.
Az előzetes megállapodás szerint a repülőtér tulajdonjoga az önkormányzatoknál maradna, a befektető "csak" bérlő lenne 40 évig. A Wiggins ígérete szerint ezenfelül a bevétel bizonyos százaléka az önkormányzatok kasszájában landolna.


