Robbanhat az on-line reklámpiac
Az on-line reklámpiac bevétele Magyarországon tavaly meghaladta a másfél milliárd forintot. Az on-line reklámozás rövid hazai történetében az International Data Corporation (IDC) prognózisa szerint 2002-ig robbanásszerű növekedésre lehet számítani. A 43 országban tevékenykedő, a világ egyik vezető információtechnológiai elemzéssel és piackutatással foglalkozó cégeként elismert IDC áprilisban A magyar on-line reklámpiac címmel adott ki tanulmányt. Az év első felének folyamatait elemezve megállapítják, hogy bár a növekedés üteme várhatóan csökken, a piac éves bővülése így is számottevő lesz. A teljes reklámpiaci tortából tavaly 1,59 milliárd forinttal mindössze egy százalékot képviselő on-line reklámozásból származó bevétel az IDC elemzőinek várakozása szerint az elkövetkező két évben megnégyszereződik, 2002 és 2005 között pedig kétszeresére növekszik. A kutatók szerint a magyar on-line reklámpiacot nagyfokú koncentráció jellemzi. A médiatulajdonosok kis csoportja, valójában három cég (a Telnet, az Index és az Origo) birtokolja a piac háromnegyedét. A folyamatosan növekvő internetellátottság és az elektronikus kereskedelem fejlődésének eredményeképpen egyre többen használják majd a virtuális hálót, ami egyenesen vezet el az on-line hirdetők és befektetők táborának növekedéséhez.


