Az Unilever 2000 februárjában hirdette meg új üzleti stratégiáját, amelynek célja a növekedés felgyorsítása. A program keretében a társaság a következő öt évben 25 ezer munkahelyet szüntet meg és száz gyártóhelyet zár be. A Financial Times beszámolója szerint a társaság eddig nyolcezer főt bocsátott el és 29 telephelyet zárt be. A lap által említett újabb nyolcezres elbocsátás és világszerte további 30 gyár bezárása az amerikai Bestfoods megvásárlásával hozható összefüggésbe.
Az Unilever 20,3 milliárd dollárért vette meg a Bestfoods amerikai élelmiszergyártót. A két cég forgalma 1999-ben összesen 52,3 milliárd, működési nyeresége 6,2 milliárd dollár. A brit--holland társaság 88 országban tevékenykedik és 255 ezer alkalmazottja van. A Bestfoods legismertebb termékei a Hellmann''s majonéz, a Skippy mogyoróvaj és a Mazola kukoricaolaj.
A leépítés egyaránt érinti a Bestfoods és az Unilever dolgozóit, s így a tervek szerint az összevont társaság 395 millió eurós megtakarítást tud elérni az idén. Az Unilever konszern egyébként a vártnál jobb eredményekről számolt be a napokban: az első negyedévben 702 millió euró volt a nettó nyereség. Az egy részvényre jutó profit pedig csak négy százalékkal volt kevesebb az egy évvel korábbinál, míg egy hónapja a vezetők még 18 százalékos csökkenést vártak. Az árbevétel 20 százalékkal, 12,7 milliárd euróra emelkedett, ebből a Bestfoods hozzájárulása 1,7 milliárd.
Magyarországon a múlt év végén zökkenőmentesen lezajlott a két cég integrációja -- tájékoztatta a Világgazdaságot az Unilever Magyarország Kft. vállalati kapcsolatok igazgatója. Boródi Attila elmondta, hogy a két cég összeolvadása nem járt leépítésekkel, s erre a jövőben sem kell számítani. A két vállalat ma már közös menedzsment irányítása alatt működik Unilever Magyarország Kft. néven, az igazgatótanácsban vegyesen vannak az Unilever és a Bestfoods emberei. Boródi Attila utalt arra is: a brüsszeli versenyhatóságok azzal a feltétellel engedélyezték az európai fúziót, hogy a brit--holland társaság elad bizonyos érdekeltségeket a levesporüzletágban, de a magyarországi üzletmenetet ez sem érintette, mivel a szóban forgó levespormárkák nincsenek jelen a hazai piacon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.