BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Brit érdekeltséget szerzett az AOL

A hirdetési piac első félévi, világszerte tapasztalt visszaesése ellenére megmozdultak a sajtóba fektetett pénzek. Alig adott túl fogyasztói magazinportfólióján, máris új lapcsomag vásárlására tett ajánlatot a VNU a Vivendi Universalnak, az AOL Time Warner (AOL) cégcsoport pedig a brit IPC Media felvásárlásával a múlt hét végén már meg is valósította a nemzetközi lappiacon az idén eddig legjelenősebbnek értékelt akvizíciót.

A világméretekben legnagyobb médiabirodalomnak számító amerikai AOL 1,64 milliárd dollárért jutott a brit IPC Mediához, amelyet -- mint azt Don Logan, a Time Co. vezérigazgatója a Reutersnak elmondta -- a Time-csoport mellé rendelve a társaság európai expanziójának bázisaként kívánnak működtetni.
A pénzügyi befektetők -- egyebek mellett a BNP Paribas és az ABN Amro -- tulajdonában volt IPC eladását a cég 64 százalékos többségi részvényese, a Civen pénzügyi befektetőcsoport szervezte. Ez a társaság maga is vásárlóként van jelen a piacon, hiszen a VNU versenytársaként szintén alkuszik a Vivendi Universal információs lapcsomagjára.
Az első fél évben 182 millió fontos (a tavalyi esztendő azonos időszakánál 3,3 százalékkal magasabb) árbevételt elért IPC a brit sajtópiac egyik legjelentősebb kiadójának számít. Öt leányvállalatában összesen 88 címet jelentet meg, ezen belül 52-vel legnépesebb a szabadidős és sportlapok és 20 címmel -- köztük a Marie Claire brit kiadásával -- igen erős a női lapok családja, míg a férifaknak szánt kiadványcsoportot a nálunk is megjelenő FHM Magazinnál "keményebbnek" tartott Loaded vezeti.
E széles bázison az IPC az első fél év folyamán piaci elemzők szerint "erősnek" mondható 7 százalékkal növelte hirdetési bevételét. Ez minden bizonnyal közrejátszott abban, hogy az 1,64 milliárd dolláros vételárral az AOL az IPC-t a cég egyéves, adózás előtti jövedelmének több mint 14-szeresén vásárolta meg (összehasonlításul: a VNU 8,7-szeres értéket kapott a finn Sanoma WSOY-tól).
Az AOL által kiadott közlemény szerint sem a társaság, sem a termékek szerkezetében nem terveznek változást, és az IPC beolvasztása sem várható. Mint azt Gerald Levin, az AOL vezérigazgatója a Reutersnak elmondta: az AOL azért vásárolta meg a brit lapkiadót, mert azt éppen meglévő formájában tartja értékesnek.
Az AOL már régebben elhatározott és az IPC felvásárlásánál kisebb lépésekben már meg is kezdett európai terjeszkedését az amerikai hirdetési piac szűkülése gyorsította fel. Az amerikai médiaóriás vezetője szerint az AOL tíz év alatt a jelenlegi 20-ról 50 százalékosra kívánja növelni az európai befektetések forgalmát a cégcsoport teljes árbevételében. A jelentős európai befektetés ellenére az AOL az amerikai piacon is erősíti pozícióit: a közelmúltban 68 millió dollárt fizetett a brit Future Networknek a Business 2.0 információtechnológiai magazinért.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.