BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Erotika az igazgatótanácsokban

Szexhullám söpör végig a német internetes vállalkozásokon, az igazgatótanácsok tagjainak gondolata az erotika körül forog. A tartalomszolgáltatók millió márkás bevételek reményében szexoffenzíát indítanak a hálón.

A hatalmas ráfordítások után nem halogatható tovább a megtérülés -- a közelmúltban számos német internetszolgáltató jutott kísértetiesen hasonló következtetésre. Mindannyian az erotika és a szex témájában vélik felfedezni az üzleti lehetőséget. Igaz, ezzel további befektetéseket kell vállalniuk: szakértők szerint egy profi elektronikus szexshow havi fenntartása bő 100 ezer márka. Megelőzve a briteket és a franciákat, a németek a virtuális szex leghálásabb fogyasztói, akik a Financial Times német kiadásának adatai szerint a világhálón pénzügyi információkra és erotikus látnivalókra költenek a legtöbbet. Így érthető, hogy a Freenet AG már jövőre márkában milliós nagyságrendű bevételt vár fejlesztés alatt álló erotikus szolgáltatásaitól. A hamburgi cég élenjár a társkeresésben is: júniusban Fundorado néven közös vállalatot alapított a "játékos" szexkellékeket postai utánküldéssel értékesítő Orionnal és az emelt díjszabású telefonszex-szolgáltatásban érdekelt Audiofonnal. Hamarosan a hálóra kerülő, "erotikus életstílus portálként" meghatározott szolgáltatásuk a szexpiac keményebb szegmensét veszi célba. "Az erotikában sok pénz van, és ki is akarjuk aknázni az ígéretes lehetőséget" -- kommentálja cége hasonló elképzeléseit Thomas Holtrop, a T-online vezetője. Megállapítása egybevág a brit Datamonitor felmérésének eredményével, amely szerint az elektronikus bevételek kétharmada a digitalizált szexet kínáló vállalkozásoknál csapódik le.
Az előrejelzések szerint Németország elektronikus szexpiaca 2003-ban több mint hárommilliárd márkával kecsegteti a szolgáltatókat. A Tomorrow Internet AG ősztől rukkol ki a német piacon elismert márkának számító Beate Uhse (BU) szexfelszerelések kínálatára épülő informatív honlapjával, amelynek látogatói a segédeszközök bemutatása mellett letölthetik a szexuális tanácsadást, a játékokat vagy az erotikus rajzfilmeket is. Valószínű, hogy a Tomorrow választékában Magyarországon előállított áruból válogat majd az érdeklődő: a tavaly konszernszinten 320 millió márkás forgalmat és 18,7 millió márkás profitot elért BU ugyanis tovább fejleszti nálunk gyártóbázisát. A hazai Trans-ex Kft.-vel együttműködve a Győr melletti Börcsön építettek ki gyártóbázist, amelyet egy közelmúltbeli bejelentés szerint 800 millió forintos beruházással fejlesztenek tovább. A német Spiegel versenytársának számító Focus elektronikus változatának közreadására létrehozott Focus Digital AG az amerikai Palyboyjal alakított ki együttműködést. Ennek keretében szeptembertől Playboy.de címmel férfiaknak szóló internetes életstílus- és szórakoztató magazint forgalmaz a hálón. A projekt menedzsere, Vernon von Klitzing szerint a tartalom elsősorban az ismert amerikai szexmagazin képarchívumára épül.
Ugyancsak a szex segítségével igyekszik konszolidálni szerény bevételei miatt megrendült pénzügyi helyzetét a Yahoo! keresőprogram, amely tavasztól Felnőtt erotika címmel működtet keményebb látványosságot kínáló internetes videó- és DVD-butikot. A szexhullámból nem maradhat ki a felnövekvő fogyasztói nemzedék sem: "esztétikusan erotikus" szexlapot indít vásárlóinak az elsősorban a 18 év alattiakat kiszolgáló internetes csomagküldő német GMX is.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.