Erotika az igazgatótanácsokban
A hatalmas ráfordítások után nem halogatható tovább a megtérülés -- a közelmúltban számos német internetszolgáltató jutott kísértetiesen hasonló következtetésre. Mindannyian az erotika és a szex témájában vélik felfedezni az üzleti lehetőséget. Igaz, ezzel további befektetéseket kell vállalniuk: szakértők szerint egy profi elektronikus szexshow havi fenntartása bő 100 ezer márka. Megelőzve a briteket és a franciákat, a németek a virtuális szex leghálásabb fogyasztói, akik a Financial Times német kiadásának adatai szerint a világhálón pénzügyi információkra és erotikus látnivalókra költenek a legtöbbet. Így érthető, hogy a Freenet AG már jövőre márkában milliós nagyságrendű bevételt vár fejlesztés alatt álló erotikus szolgáltatásaitól. A hamburgi cég élenjár a társkeresésben is: júniusban Fundorado néven közös vállalatot alapított a "játékos" szexkellékeket postai utánküldéssel értékesítő Orionnal és az emelt díjszabású telefonszex-szolgáltatásban érdekelt Audiofonnal. Hamarosan a hálóra kerülő, "erotikus életstílus portálként" meghatározott szolgáltatásuk a szexpiac keményebb szegmensét veszi célba. "Az erotikában sok pénz van, és ki is akarjuk aknázni az ígéretes lehetőséget" -- kommentálja cége hasonló elképzeléseit Thomas Holtrop, a T-online vezetője. Megállapítása egybevág a brit Datamonitor felmérésének eredményével, amely szerint az elektronikus bevételek kétharmada a digitalizált szexet kínáló vállalkozásoknál csapódik le.
Az előrejelzések szerint Németország elektronikus szexpiaca 2003-ban több mint hárommilliárd márkával kecsegteti a szolgáltatókat. A Tomorrow Internet AG ősztől rukkol ki a német piacon elismert márkának számító Beate Uhse (BU) szexfelszerelések kínálatára épülő informatív honlapjával, amelynek látogatói a segédeszközök bemutatása mellett letölthetik a szexuális tanácsadást, a játékokat vagy az erotikus rajzfilmeket is. Valószínű, hogy a Tomorrow választékában Magyarországon előállított áruból válogat majd az érdeklődő: a tavaly konszernszinten 320 millió márkás forgalmat és 18,7 millió márkás profitot elért BU ugyanis tovább fejleszti nálunk gyártóbázisát. A hazai Trans-ex Kft.-vel együttműködve a Győr melletti Börcsön építettek ki gyártóbázist, amelyet egy közelmúltbeli bejelentés szerint 800 millió forintos beruházással fejlesztenek tovább. A német Spiegel versenytársának számító Focus elektronikus változatának közreadására létrehozott Focus Digital AG az amerikai Palyboyjal alakított ki együttműködést. Ennek keretében szeptembertől Playboy.de címmel férfiaknak szóló internetes életstílus- és szórakoztató magazint forgalmaz a hálón. A projekt menedzsere, Vernon von Klitzing szerint a tartalom elsősorban az ismert amerikai szexmagazin képarchívumára épül.
Ugyancsak a szex segítségével igyekszik konszolidálni szerény bevételei miatt megrendült pénzügyi helyzetét a Yahoo! keresőprogram, amely tavasztól Felnőtt erotika címmel működtet keményebb látványosságot kínáló internetes videó- és DVD-butikot. A szexhullámból nem maradhat ki a felnövekvő fogyasztói nemzedék sem: "esztétikusan erotikus" szexlapot indít vásárlóinak az elsősorban a 18 év alattiakat kiszolgáló internetes csomagküldő német GMX is.


