BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Feljövőben a Debenhams

A vártnál jobban szerepel a Debenhams Plc., Nagy-Britannia harmadik legnagyobb áruházi láncolata a neves tervezőktől származó ruhákkal egyre több vásárlót vonz. Továbbra is lejtőn van azonban a legfőbb rivális, a Marks and Spencer.

A július 21-ével végződött 21 hét alatt 8,7 százalékkal nőtt a forgalom a Debenhams áruházaiban, jóval nagyobb ütemben, mint amire az elemzők számítottak, de a növekedés felülmúlta a társaság saját előrejelzéseit is -- számol be a Reuters.
A cég közleménye szerint a ruházati termékek és a háztartási eszközök egyaránt jól szerepeltek. A pénzügyi igazgató, Matthew Roberts elmondása szerint a jó eredmények elsősorban annak köszönhetőek, hogy az áruházlánc "ráállt" a márkás termékekre, és bővítette az áruházakat is.
A neves tervezőktől származó márkás ruházati cikkek a csoport árbevételének felét adják. A négy évvel ezelőtt indított, "Designers at Debenhams" akció beváltotta a hozzá fűzött reményeket, mert ez lett a leggyorsabb bővülő üzletág, s a 25 márkás kollekcióból a forgalom az idén várhatóan megkétszereződik. Egyebek mellett ennek köszönhető, hogy az áruházlánc 13 százalékra növelte piaci részesedését a Marks and Spencer (M&S) és a John Lewis mögött. S bár az árat tekintve a Debenhams papírjai olcsóbbak, mint az M&S-é, de folyamatosan nő az árfolyam, az elmúlt hónapban 39 százalékkal, 20 százalékkal meghaladva ezzel a szektor legjobbjainak átlagát.
Felbátorodván a jó eredményeken, a Debenhams vezetése úgy határozott, hogy további két új áruházat nyit a meglévő 96 mellé az észak-angliai Doncaster és franchise-alapon az Egyesült Arab Emirátusban.
Ellentétben a Debenhamsszal, változatlanul gyengén produkál az M&S: a július 7-ével végződött 14 hetes periódusban 3,4 százalékkal csökkent az árbevétele, miközben a ruházati cikkek, lábbelik és ajándéktárgyak értékesítése 9,1 százalékkal esett vissza. Sőt, az elemzők szerint az adatok arra utalnak, hogy a női ruházati termékeknél -- az M&S legfontosabb piaci szegmensében -- ennél nagyobb volt a visszaesés. Ezt erősítette meg a kiskereskedelmi igazgató is, aki közölte: a női ruházati cikkek piacán tovább zsugorodott az M&S részesedése; az elmúlt fél évben jobban csökkent, mint bármelyik más versenytársáé: 1,9 százalékkal, 11,7-re. Nem panaszkodhat ugyanakkor élelmiszer-eladásainak alakulására az üzletlánc: itt a fejlődés megközelítette az 5, az új értékesítési helyeket is beleszámítva a 6 százalékot.



Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.