Haldokolnak a hírmagazinok
Tavaly lapeladásból és hirdetésekből a Time magazinnak 962,7 millió, a Newsweeknek 594,2, a US News and World Reportnak (USN) pedig 355 millió dollár bevétele származott. Ez év első felében az impozáns számok -- és velük a fenti lapok -- veszélybe kerültek. A helyzet a második negyedévben sem javult -- jelenti az Advertising Age (AdAge).
A lap információi szerint a fizetett hirdetési oldalak száma a Time-ban 23,9, a Newsweekben 22,1, a USN-ben pedig 17,2 százalékkal esett vissza. Ugyanakkor változatlan a példányszám: egyedül a Time-nak heti 3,9 millió előfizetőt kiszolgálva kell kifizetnie a papír- és a nyomdaszámlát.
Az AdAge értesülése szerint a USN fontolgatja, hogy a lap tematikájának súlypontját a tudományok és a történelem felé mozdítsa el. A Szovjetunió széthullása óta megcsappant a világpolitika iránti érdeklődés, de a belpolitika jelentősége is csökkenőben van -- véli Mort Zuckerman, a USN tulajdonosa. Ám cáfolta a hírt, miszerint lapja a heti megjelenésről havira térne át.
Egyes sajtópiaci elemzők mégis ebben az irányban vélik felfedezni az egyik lehetséges menekülési útvonalat. Véleményük szerint az olvasótábor hűségének alapja a kulturális azonosulás, ami -- havi folyóiratba illően -- még inkább részletező-elemző cikkekkel hosszú távon konzerválható.


