BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiszállt a charterből az Atlant

Az Atlant Hungary és két utazási irodai partnere közös megegyezéssel felbontotta az idei nyári szezonra szóló charterszerződést. A Dias Zeus és a Great Tours utasaikat várhatóan a nyár végéig Malév-gépekkel szállítják. Az Atlant Hungary a következő hetekben csak teherszállítással foglalkozik, s szeptembertől tervezi újabb chartergépek indítását Olasz- és Spanyolországba.

Hétfőn közös megegyezéssel szerződést bontott az Atlant Hungary, valamint a Dias Zeus és a Great Tours iroda. Mint ismeretes, a két turisztikai vállalkozás a nyár elején szerződött a légitársasággal, hogy utasaikat június közepétől szeptember végéig Kosra és Korfura szállítsák.
A nyár első felében a charterjáratok rendben közlekedtek, ám az utóbbi időben az Atlant Tu--154 M típusú gépe meghibásodott, s megjavítása nehézségekbe ütközött. Ezért másik gépet lízingeltek, ám ez gépenként több millió forint többletköltséget jelent az Atlant számára. Ezt a légitársaság nem tudja vállalni, s inkább a szerződés felbontása mellett döntött -- közölte Gados György ügyvezető igazgató.
Így a holnap -- július 25-én -- induló csoportokat már nem az Atlant Hungary szállítja. A Dias Zeus és a Great Tours csoportjait várhatóan a Malév charterosztálya veszi át. Információink szerint a nemzeti légitársaság charterosztályával ma írják alá a megállapodást. A pluszgép iránti igényt Ajtai Róbert osztályvezető elismerte.
Mint Gados György elmondta, rövid időre az Atlant Hungary beszünteti a személyszállítást, ám terveik szerint szeptembertől már tudnak gépet indítani olasz és spanyol célállomásokra. Az idén az első fél évben 31 járattal közel 4500 utast szállított az Atlant Hungary.
A 230 millió forint alaptőkéjű Atlant Hungary -- amely 56 százalékban magyar, 28 százalékban külföldi magánszemélyek, míg 16 százalékban egy ukrán cég tulajdonában van -- az idei év első felében időarányosan teljesítette az üzleti tervben megjelölt forgalmat -- mondta Gados György. Az idén a cég fő tevékenységéből, a teherszállításból összesen 300 millió forint nettó árbevételt tervez.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.