BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kokó a reklámban is marad

Reklámköltségvetések sorsa is eldőlt tegnap, amikor Kovács István úgy határozott: mégsem adja föl profi ökölvívói pályafutását. Azt azonban, hogy pontosan mennyivel támogatják a bokszolót, és ennek mekkora üzleti hozadéka van, lapunk kérdésére csak néhányan voltak hajlandók elárulni.

Szeptember 15-én tér visszatér a ringbe Kovács István profi ökölvívó. Döntését a klubjával, az Universummal, valamint menedzserével, Dámosy Zsolttal történt egyeztetés után jelentette be; Kokó várhatóan Hamburgban, úgynevezett felvezető mérkőzésen lép a szorítóba.
A folytatás bejelentése vélhetően jótékony hat az ökölvívóval kapcsolatos összes reklámkampányra, amelyek a júniusi kiütéses vereséget követően sem vesztettek lendületükből. A Kokót "felhasználó" vállalkozások közül érdeklődésünkre egyik sem közölt pontos részleteket az üzlet hozadékáról. Azt viszont megerősítették, hogy ősztől újabb akciók indulnak az addigra kifutók után.
Kovács István visszatérését döntően az Universum jövőbeni ígéretével -- nevezetesen, hogy mihamarabb előkészíti WBO-világbajnoki, de legalább az Európa-bajnoki címmérkőzését --, valamint a közvélemény támogatásával és segítségével magyarázta, mondván: ennyivel mindenképp tartozik Magyarországnak. Dámosy Zsolt pedig elmondta: az Universum kevés bokszolóba fektetett ennyi munkát, mint Kovács Istvánba, akit a klub jelenleg is különlegesen kiemelt öklözőjének tart. A menedzser szerint Kokónak két-három sikeres éve még biztosan van a profik világában, amelybe minden további nélkül belefér bokszcímeinek visszaszerzése.
Kovács István egyebek között a csillaghegyi Forrásliget lakópark népszerűsítésében vállalt a február óta futó sajtóhirdetésekből és óriásplakátokról ismert szerepet. Mint azt Bíró József, a Forrásliget lakóparkot létesítő Szépvölgy 70 Kft. értékesítési szakembere a Világgazdaságnak elmondta, az összesen 400 lakásosra tervezett beruházás első és második ütemében befejeződő otthonok mintegy 90 százalékát már eladták. Tapasztalata szerint Kokó szereplése felpörgette az értékesítést: június végéig folyamatos volt a bejelentkezés. Kokó, aki nem csak lakást vásárolt a Forrásligetben, hanem Bíró szerint kisebbségi üzletrésszel is rendelkezik a beruházásban, elsősorban a projekt azonosíthatóságában játszott szerepével könnyítette meg az üzletkötéseket.
A projekt sajtóhirdetései számára a MindShare médiaügynökség vásárolta a felületeket, elsősorban A, B és C státusú döntéshozókhoz szóló lapokban. Horváth Katalin, a MindShare médiavásárlója lapunknak elmondta: a február közepétől július végéig folyamatosan fenntartott kampányban 10 millió forint értékű helyet kötöttek le a Forrásliget "kokós" hirdetéseire. A következő ütemre szeptemberben és októberben kerül sor, ennek sikerében minden bizonnyal szerepe lesz annak, hogy a sportoló úgy döntött, folytatja pályafutását.
Egyik szponzoraként már 1996 óta Kokó mellett áll a FIAT Magyarország Kft. A FIAT, az Alfa Romeo és a Lancia márkák magyarországi vezérképviselete múlt év végéig évi egy, az idén januártól pedig évi két gépkocsit -- most éppen Alfa Romeo 166-os és 147-es autókat -- bocsát támogatásként a bokszoló rendelkezésére. Majtényi Krisztina kommunikációs igazgató szerint ezért cserébe Kokó évente legalább négy alkalommal rendelkezésre áll például új márkaképviseletek megnyitása alkalmával, de szerepeltették már autóhirdetéseikben, illetve használhatták a hangját és tévéspotban is.
Kokó szponzorait 1997-től -- a mások mellett például Csollány Szilveszter vagy Erdei Zsolt támogatóit is biztosító -- Plus Sport Kft. szervezi. A sportmarketingre szakosodott vállalkozás képviseletében Maxin Ágnes elmondta, hogy a FIAT-hoz hasonlóan a legtöbben első helyen saját termékkel, illetve szolgáltatással járulnak hozzá Kokó sikereihez, de pénzbeli támogatásra is van példa.
Maxin cége üzleti titkának tartja, hogy a FIAT mellett az Adidas, a Corinthia Aquincum Hotel, a Bravo Rauch Kft., a Generali Providencia Biztosító Rt. és a Humet Rt. nevével fémjelzett szponzori kör egyenként vagy akár éves szinten és összességében milyen mértékben segíti Kokó sportpályafutását.
A Kokónak juttatott segítségéről nem kívánt számszerű adatot közölni például az osztrák tulajdonban lévő, tavaly a magyar piacon 10 milliárd forint fölötti árbevételt realizáló Bravo Rauch Kft. névtelenséget kérő munkatársa sem, sőt, üzleti titokként kezelte még annak az új terméküknek a teljes kampánybüdzséjét is, amely éppen most fut -- történetesen éppen Kokóval.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.