A piacvezető McDonald''snek Magyarországon jelenleg 79 étterme van, ezek közül 40 saját tulajdonú, 39 pedig franchise formában működik. Mint a Világgazdaság kérdésére a vállalatnál elmondták: jellemző, hogy egy franchise-átvevő tulajdonában kettő, vagy akár három egység is van. A kedvező piaci körülmények alapján az elmúlt években átlagosan mintegy öt új egység megnyitásával számolhattak, és az idén az első fél évben is már három új taggal gazdagodott a láncolat. Árbevételük az elmúlt évben 14 százalékos növekedés eredményeként meghaladta a 18,5 milliárd forintot, és becslések szerint Magyarországon 78 százalékos piaci részesedésük van.
A "hamburgeresek" között a második helyen álló Burger King forgalmi és nyereségadatairól a tulajdonosok kívánalmainak megfelelően nem adott tájékoztatást a hazai franchise-jogok kizárólagos tulajdonosának, a Fusion Befektetési Rt.-nek az ügyvezető igazgatója. Sümegi László annyit elmondott, hogy a Burger King 13 üzletében tavaly hatmillió vendéget szolgáltak ki, s az idén 12 százalékos forgalomnövekedésre számítanak. Az ügyvezető tájékoztatása szerint Budapesten és vidéken is fokozatosan bővíteni kívánják az étteremhálózatot.
A gyorséttermi láncolatok sorában a saját számításai alapján a második helyen álló Pizza Hut, a Kentucky Fried Chicken és a Mr. Sandwich tavalyi üzleti tervei teljesültek, igaz, a vártnál lassabban. A három éttermi láncolatot működtető Kentucky System Kft. illetékesei elmondták, hogy ezért a tervezettnél kevesebb üzlet nyílt. A hazai gyorséttermi piacon igen nagy a verseny, nagyobb a nyugat-európainál. A piac még nem "állt be". Mint a társaságnál elmondták, a magyar közönség kevesebbet fordít ilyen célokra, 80 százalékban pénzügyi, 20 százalékban ízlésbeli okból. A Kentucky System Kft. országosan 19 Pizza Hut üzletet (14-et a fővárosban és környékén, ötöt vidéken), Budapesten három Kentucky Fried Chicken és egy Mr. Sandwich éttermet üzemeltet. A kft. a Central European Franchise Group kizárólagos tulajdonában van, a csoport fő részvényese a bécsi székhelyű Hemingway Holding.
A múlt héten nyitotta meg újabb üzletét a fővárosban a belga--francia érdekeltségű Quick étteremlánc, amely tavalyi piacra lépése óta hét üzletet nyitott és közel egymilliárd forintot fektetett be Magyarországon. A cégnek az a célja, hogy 2002 végéig -- összesen 9 milliárd forintos beruházás révén -- 35 üzlettel a magyar piac második legnagyobb szereplője legyen. Ez a jelenlegi 150 fős csapat 1500 főre növelését is szükségessé teszi.
Ugyanakkor a felszámolás sorsára jutott az egyetlen magyar gyorsétterem-hálózatot működtető Dixie Csirke Kft. Az 1989-ben alakult vállalat mára csődbe jutott, valószínűleg azért, mert nem tudta felvenni a versenyt a kilencvenes évek elején megjelent multikkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.