Az Antenna Hungária kapacitáshiányával, illetve üzletpolitikájával magyarázta a Világgazdaság kérdésére Mészáros László igazgató, hogy a fővárosban és környékén közel 100 ezer háztartást elérő AM Mikro kínálatából hiányoznak a feltörekvő hazai tévécsatornák. Mint hangsúlyozta, nincs ellátási kötelezettségük, profitorientált társaságként elsősorban szolgáltatásuk minőségével kívánják meggyőzni előfizetőiket, így a választás alapvető szempontja a nézettség. Környei Anna fejlesztési igazgató a Satelit és Pártos Ferenc vezérigazgató a Viasat képviseletében lapunknak elmondta: csatornáik indulása óta szorgalmazzák, hogy műsoraik az AM Mikrón is elérhetők legyenek. Ennek érdekében nézettségüket -- ami közlésük szerint 2,5-3 százalékos -- az AH számára is többször dokumentálták az AGB, illetve a Gallup Intézet mérései alapján. Számaik valóságos igényt jeleznek, vélik, szemben az AM Mikro 22 helyéből hármat elfoglaló német nyelvű ORF1, a PRO7 és a Sat1 csatornáéval. Ezek nézettsége ugyanis -- az AGB lapunk kérdésére adott tájékoztatása szerint -- országos átlagban majdnem nulla.
Környei úgy tudja, a telítettségre hivatkozó AM-Mikrónak van még szabad kapacitása, hiszen 22 programhelyéből csak 21-en továbbít műsort -- az interneten közzétett csatornakiosztás szerint.
A Satelit és a Viasat egyébként térítés nélkül kínálta fel programját az AH-nak, ám ennek Mészáros szerint számukra nincs jelentősége. Mint hangsúlyozta, cége választásával nem a csatornákat akarja ellehetetleníteni, vagy helyzetbe hozni, hanem saját piaci pozíciójának erősítésére törekszik. Az AM Mikro a meghatározó budapesti döntéshozók szolgáltatójává kíván válni, és ehhez igazítja kínálatát.
A 150 ezer -- az AM Mikróhoz hasonlóan főként budapesti és főváros környéki -- előfizetőt kiszolgáló Matávkábel viszont éppen a ma még kicsi hazai csatornákban lát fantáziát. Kabay Tamás marketingigazgató szerint több véleménykutatás alapján az idegen nyelvű csatornákhoz képest a magyar műsorokra nagyobb a közönségigény. Cége ezért kezdettől elkötelezte magát a feltörekvő hazai televíziós vállalkozások mellett, így a Viasat és a Satelit is már induláskor helyet kapott csomagjaikban. Hasonló álláspontot fogalmazott meg Hagymásy András, a mintegy 600 ezer előfizetőt elérő UPC Magyarország kommunikációs igazgatója is. A két vezető kábelszolgáltató egybehangzóan "tévés túljelentkezést" tapasztal: a Matávkábelnél jelenleg 10-15 csatorna is "várólistán" van.