Még tavaly december elején vált véglegessé, hogy a PepsiCo vásárolja meg a Quaker társaságot, amely egyebek mellett Gatorade sportitaláról és snackjeiről ismert. Korábban többek között a Pepsi fő riválisát, az ugyancsak amerikai Coca-Colát, valamint a francia Danone-csoportot is az esélyes kérők között emlegették.
Az ügylet révén -- elsősorban a Gatorade sportitalnak köszönhetően -- a PepsiCo jelentősen erősítheti pozícióit a szénsavmentes italok piacán. A Gatorade több mint 80 százalékos részesedéssel bír az USA sportitalpiacán, miközben a Coca-Coláé 15 százalék -- írja a Financial Times. A Quaker forgalmának 40 százaléka származik a Gatorade értékesítéséből, s ezzel egyértelműen megelőzi a Coca-Cola Powerade és a PepsiCo All-Sport sportitalát: piaci részesedése a sportitalok piacán 84,1 százalékos, a másik kettő 10,9, illetve 2,8 százalékos részesedésével szemben. Elemzők emlékeztetnek arra is, hogy a Gatorade egyúttal jól kiegészíti a PepsiCo szénsavmentes termékeinek skáláját, amelybe jelenleg az Aquafina és a FruitWorks tartozik.
De jókora előnye származik a Quakernek is az ügyletből, hiszen a Gatorade-et jószerivel csak az USA-ban és Kanadában értékesítik -- a bevétel 80, a működési nyereség 97 százaléka származik ezekről a piacokról --, miközben a PepsiCónak közismerten erősek a nemzetközi pozíciói.