BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Erősödik az "enyhe" italok forgalma

A tartósan magas, jóval harminc fok fölötti hőségben a hűvösebb napokhoz képest két-két és félszeresére nőtt az italfogyasztás, ezen belül is főként az ásványvizeké -- derül ki az Ásványvíz Szövetség és Terméktanács felméréséből. Az italgyártók egy része azonban közvetlenül nem érzékelik ezt, mert a kereskedelem a kánikulát megelőzve nagyobb mennyiségű árut gyűjtött be raktározásra.

A korábbi években, 1994--95-ben, amikor még 10-12 liter volt a fejenkénti fogyasztás, a hasonló meleg időszakokban egyik hétről a másikra négyszer-ötször több ásványvíz fogyott -- mondta Fehér Tibor, a terméktanács elnöke, a Kékkúti Ásványvíz Rt. elnök-vezérigazgatója. Az idén az első fél évben 42 liter volt a fejenkénti átlagos fogyasztás. Ezen belül nagy a szóródás, mivel a hűvös napokhoz képest a kánikulai időszakban két-két és félszer annyi fogy.
A nagyobb hazai gyártók napi termelésén a korábbinál jóval kevésbé érződik a fogyasztás megugrása, mert ők is, a kereskedelem is igyekezett nagyobb készleteket raktárra termelni. A terméktanácsi adatokat igazolják a vissza a Fonyódi Ásványvíz Kft. számai is. Kaczeus Márton termelési és műszaki vezető szerint saját diszkontjuk forgalma ezekben a napokban négyszerese-ötszöröse a szokásosnak. A több meleghullámot is hozó idei év első hét hónapjában 12 százalékkal több terméket értékesített a cég, mint a múlt év azonos időszakában.
Az ásványvizek palackozásában egyelőre nincs különösebb növekedés, mert a múlt nyáron szerzett tapasztalatok alapján -- amely szerint számos cég, így az Apenta is, kapacitás hiányával küzdött -- az idén a szokottnál többet palackoztak előre -- mondta Agárdi Ferenc ügyvezető igazgató. Jelenleg három műszakban töltik az ásványvizet, viszont a hétvégeken még nem kell palackozniuk.
Néhány éven belül viszont több mint duplájára akarja növelni termelését az ország harmadik legnagyobb ásványvíz-palackozójának számító cég a jövő évi 1,5 milliárd forintos beruházás révén. A jelenleg évi 60 millió palack (mintegy 40 millió liter) ásványvizet kibocsátó cég a beruházást követően évente 140-150 millió palack ásványvizet dob piacra. Az elmúlt években is növelte termelését: 1999-ben még 28 millió, 2000-ben 34 millió litert értékesített, az idén viszont 40 millió litert szándékoznak eladni. Az év első felében 7-8 százalékkal volt magasabb a forgalmuk, mint az elmúlt év hasonló időszakában, a féléves árbevételük 1,4 milliárd forint.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.