Az Unilever teljes árbevétele 11,92 milliárd euróról 15 százalékkal, 13,69 milliárdra emelkedett az idei év második negyedében -- számol be a Financial Times. Ezen belül a konszern vezető márkáinak forgalma -- mint például a Dove szappan, vagy a Lipton tea -- 5,1 százalékkal, a vártnál nagyobb mértékben nőtt. Az adózás előtti eredmény 983 millió euróról 1,51 milliárdra emelkedett, a nettó eredmény 900 millió euró volt, a múlt év második negyedében kimutatott 594 millióval szemben. Az év első felében az adózás előtti nyereség 2,14 milliárd euróra rúgott, az értékesítés 22,51 milliárdról 26,43 milliárd euróra nőtt.
Az Unilever 2000 februárjában hirdette meg új üzleti stratégiáját, amelynek célja a növekedés felgyorsítása. A program keretében a társaság a következő öt évben 25 ezer munkahelyet szüntet meg és száz gyártóhelyet zár be, s ezek a lépések többnyire az amerikai Bestfoods megvásárlásával hozhatók összefüggésbe.
Mint arról korábban beszámoltunk, az Unilever 20,3 milliárd dollárért vette meg a Bestfoods amerikai élelmiszergyártót. A két cég forgalma 1999-ben összesen 52,3 milliárd, működési nyeresége 6,2 milliárd dollár volt. A brit--holland társaság 88 országban tevékenykedik és 255 ezer alkalmazottja van. A Bestfoods legismertebb terméke a Hellmann''s majonéz, a Skippy mogyoróvaj és a Mazola kukoricaolaj.
Az említett leépítés egyaránt érinti a Bestfoods és az Unilever dolgozóit, s így a tervek szerint az összevont társaság 395 millió eurós megtakarítást tud elérni az idén.
A magyarországi egyesülés után a két elődvállalat közös vezetése alatt működik az Unilever Magyarország Kft. A társaságnak Baján, a fővárosi Rákospalotán, Nyírbátorban és Veszprémben vannak gyárai. Tavaly 66 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, ezzel -- a Creditreform adatai alapján -- a 39. legnagyobb hazai társság volt.