A tavalyi 7,4 százalékos növekedés után az idén a világturizmus alig háromszázalékos bővülésével számolt a Turisztikai Világszervezet (WTO). Az Amerikát ért terrortámadások nyomán utóbb másfél százalékra mérsékelték az előrejelzést.
A korábbi tervekhez képest Németországban például mintegy 300 millió eurós veszteséggel és akár 80 százalékos forgalomkieséssel számolnak, Olaszországban gyors számítások szerint 250 ezerrel csökkent a vendégéjszakák száma, az amerikai turisták fő célpontjának számító Egyesült Királyságban pedig 2 milliárd fontos bevételkiesést regisztráltak.
Magyarországon a legjelentősebb és legjobban mérhető kiesés a felső kategóriás szállodáknál volt tapasztalható. A szobafoglalások felmondása az év végéig akár 13 millió márkányi veszteséget jelenthet az ötcsillagos szállodáknál, amit még a szezonban szokásos rendelésállomány-növekedés elmaradása is tetéz -- fogalmazott Wolff Péter, a Magyar Szállodaszövetség elnöke egy szakmai fórumon.
Magyarországon ugyanakkor kedvező tendenciák is megfigyelhetők: több, eredetileg más országba tervezett konferenciát rendeztek meg itt. A biztonság megfelelő kommunikálásával további ilyen lépések is várhatók -- állította Árva László, a Magyar Turizmus (MT) Rt. vezérigazgatója. Elmondása szerint a szabadidő-turizmus terén Magyarországot mint alternatív célországot bemutató marketingprogramokra 70 millió forintot csoportosítottak át az érintett külképviseletekhez. A felmérések ugyanis azt igazolják, hogy a nyugat-európaiak a közeljövőben inkább Európán belüli, autóval megközelíthető, biztonságos célpontokat keresnek.
A németországi külképviselet 25 millió forintot kapott, ezt saját forrásaival kiegészítve összesen 40 millió forintnak megfelelő költségvetéssel kezdenek bele a célirányos marketingkampányba.
Ausztriában a Die Presse napilap által végzett turisztikai körkérdésben Magyarországnak sikerült -- más megkérdezettekkel ellentétben -- kedvező képet adnia magáról. A külképviselet vezetése így nagyrészt ennek tudja be, hogy az országos turisztikai szakvásáron mintegy 40 százalékkal nőtt Magyarország iránt az érdeklődés. A katasztrófaeseményeket az elmúlt években többször megtapasztalt osztrák közönség harmada tervez csak a közeljövőben külföldre utazik. Célországnak 90 százalékban a környező államok számítanak. A külképviselet 15 millió forintos központi és 3,6 milliós saját forrásával alátámasztott marketingterve hivatott felkelteni a Magyarország iránti érdeklődést. Rádiós, tévés és nyomtatott hirdetések mellett új módszerként e-mailben hétezer osztrák laphoz juttatnak el minden hétköznap egyoldalnyi híranyagot Magyarországról.
Hollandiában 10 millió forintos összeggel gazdálkodik a külképviselet, kampányuk során elsősorban a gyógyturizmusra és a kultúrára hívják föl a figyelmet.
A francia külképviselet 10 millió forintos keretének fele származik központi forrásból. A marketingkampányban kiemelt helyet kapott a fiatal, aktív réteg, őket reggeli rádióhirdetések formájában igyekeznek megszólítani.
Olaszországban novemberben indítanak egy kéthetes akciót, amelynek során az egyre népszerűbbé váló vasútjáratokon kapható újságokban, valamint a legnagyobb lefedettséget biztosító tévémagazinokban jelenik meg hirdetés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.