A tervek szerint október végén kerül adásba a Tv 2 Bázis című új sorozata. A produkciót az MTM Rt. és az Interaktív Kft. közösen készítette, epizódjai katonai bázison játszódnak. Mint azt M. Kiss Csaba, a Bázis felelős szerkesztője a Világgazdaságnak elmondta, a helyszínt fókuszcsoportos kutatás alapján választották ki: a többséget ilyen helyszín érdekelte. Öt-öt férfi és nő küzd majd a kemény környezetben rájuk váró próbatételekkel, a főnyeremény tízmillió forint. Lapunk kérdésére Kereszty Gábor társproducer elmondta: a Bázis költségvetése bizalmas adat, annyit mégis elárult, hogy a műsor nem a magyar televíziózásban megszokott módon készül, ezért gyártási költsége a magyar médiapiaci átlagnál magasabb. A nézők a cselekmény alakulásába nem szólhatnak bele, de tippelhetnek, illetve a Bázis eseményeihez kötődő telefonos játékban indulhatnak kisebb nyereményekért. Még nem dőlt el minden részlete az RTL Klub Való világ címmel előkészítés alatt álló, de a közeljövőben szintén a képernyőre kerülő produkciójának -- tájékoztatta lapunkat Fazekas László, a csatorna szóvivője. A terv szerint ez a sorozat a pénzen felül lakással és kocsival is jutalmazza majd nyertesét.
A fejlesztések világszerte folyamatosak. Bízva abban, hogy a kezdeti siker megismételhető, az olasz miniszterelnök, Silvio Berlusconi tulajdonában álló Mediaset Stream fizetőtévé csatornáján tovább fut a tavaly nagy sikert aratott Grande Fratello második sorozata. A program első blokkja minden idők legnézettebb olasz tévéprodukciójává vált, sőt a Mediaset internetes portáljainak látogatottságát is felpörgette.
Lengyelországban, ahol a rendszerváltó kelet-európai államok közül ez év elején elsőként tűzték műsorra a valóságjátékok "etalonjának" tartott Big Brother sorozatot, szintén készül a folytatás: a TVN csatorna szóvivője, Andrzej Soltisik szerint a második valóságjáték reklámbevétele túlszárnyalhatja az első produkció 25,7 millió dollárt hozó forgalmát.
Hollywood is hajlik a "realitásokra": erre utal, hogy két, elsősorban belföldi hálózatokat kiszolgáló stúdió, a Paramount Domestic és a Jonathan Goodson is valóságjáték-licencet vásárolt az Európában e műfajban igen eredményesnek számító, többek között a Túlélő előképének tartott Robinson és a Magyarországon a Viasat képernyőjén futott Bár fejlesztőjétől, a svéd Modern Times Grouptól. A Farm -- címének megfelelően -- mezőgazdasági környezetben játszódik, a 360 fok pedig a föld különböző, szélsőséges életkörülményeket kínáló pontjaira vezeti el a szereplőket és a nézőket, a Hárem címűben pedig az agresszív nőuralom jelenti a kihívást. A TV3 Scandinavia közvetítésével mindhárom eredetije Svédországban és Norvégiában is műsorra kerül, annak ellenére, hogy például a skandináv hirdetőknek mintha kezdene elegük lenni a reality show-kból.
Egy közelmúltban készült felmérés szerint a megkérdezett több mint 150 reklámozónak csupán 5 százaléka jelezte, hogy szándékában áll hirdetési időt vásárolni e nagy nézettségű, de a többség véleménye szerint minőségi márkaépítésre sokszor -- drasztikus mozzanataik miatt -- alkalmatlan műsorok környezetében. A mindeddig legismertebb Big Brother sorozat nyomán a műfaj megalapítójának tartott holland Endemol fejlesztéseit ez sem bizonytalanította el: A harc címmel hamarosan képernyőre kerül a készítői szerint minden eddiginél keményebb változat, amelynek győztesét egyébként több mint 100 millió forinttal jutalmazzák. A Big Brother licencét eddig Nagy-Britanniában, az USA-ban, Franciaországban, Portugáliában, Olasz-, Görögországban és Ausztráliában vásárolták meg, a produkció amerikai változatát több országban, így -- a csatornának az MTM licence alapján saját produkcióban készült Bár "tesztjeként" a Viasat televízióban -- Magyarországon is levetítették. Ön szerint üzletileg sikeres lesz-e a Tv 2, illetve az RTL Klub őszre tervezett reality show-ja? Elsősorban a hirdetési ipar munkatársait szólította meg a Kreatív Online ezzel az internetes kérdéssel, amelyre a válaszolók fele igennel voksolt. Az eddigi nemzetközi tapaszlatok szerint egy-egy reality show 30-40 százalékkal emelheti az azt sugárzó csatorna nézettségét. A trend Magyarországon is érvényesül: mint azt Ralf Manthey, a csatorna programigazgatója a Világgazdaságnak elmondta, sugárzásának idején a Bár mintegy 30 százalékkal növelte a 45 százalékos lefedettségű Viasat nézettségét. Ugyanakkor a megugró nézettség csupán egy a lehetséges bevételi források közül: a nézők szavazataira is számító, interaktív szerkesztésű valóságjátékok jövedelmezőségét nem kis mértékben az emelt díjas telefonhívások is növelik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.