BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább bővült a hazai Henkel

Az év első kilenc hónapjában 15 százalékkal nőtt a Henkel Magyarország Kft. árbevétele az egy évvel korábbihoz képest, miközben lassult az infláció növekedési üteme és erősödött a forint. Fekete István elnök-igazgató szerint a nemzetközi árupiacokon tapasztalt visszaesés ellenére az év egészében tartható a 15 százalékos növekedési ütem.
A társaság 35,3 milliárd forint árbevételt ért el a fenti időszakban Magyarországon, míg tavaly 40 milliárdnyi volt az éves forgalom. Ezzel a Henkel a Figyelő top 200-as listáján hat helyet lépett előre, a 72.-re, s a Mol, a TVK és a BorsodChem után a harmadik legnagyobb vegyipari vállalat Magyarországon.
A forgalom bővülése továbbra is az exportnak tulajdonítható: a Henkel Magyarország termelőüzemeiben előállított mosó- és tisztítószer, illetve ragasztástechnikai termékek kivitele 13,5 milliárd forint volt a szóban forgó időszakban, ez 50 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
Ugyanakkor egyértelműen nőtt a belföldi fogyasztás, bár a kiskereskedelemben tapasztalt 5,3 százaléknál kisebb mértékben, 1-3 százalékkal, az egyes termékcsoportoktól függően. Így a belföldi értékesítés árbevétele 22 milliárd forintot tett ki 2001 első háromnegyed évében.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.