BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább bővült a hazai Henkel

Az év első kilenc hónapjában 15 százalékkal nőtt a Henkel Magyarország Kft. árbevétele az egy évvel korábbihoz képest, miközben lassult az infláció növekedési üteme és erősödött a forint. Fekete István elnök-igazgató szerint a nemzetközi árupiacokon tapasztalt visszaesés ellenére az év egészében tartható a 15 százalékos növekedési ütem.
A társaság 35,3 milliárd forint árbevételt ért el a fenti időszakban Magyarországon, míg tavaly 40 milliárdnyi volt az éves forgalom. Ezzel a Henkel a Figyelő top 200-as listáján hat helyet lépett előre, a 72.-re, s a Mol, a TVK és a BorsodChem után a harmadik legnagyobb vegyipari vállalat Magyarországon.
A forgalom bővülése továbbra is az exportnak tulajdonítható: a Henkel Magyarország termelőüzemeiben előállított mosó- és tisztítószer, illetve ragasztástechnikai termékek kivitele 13,5 milliárd forint volt a szóban forgó időszakban, ez 50 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
Ugyanakkor egyértelműen nőtt a belföldi fogyasztás, bár a kiskereskedelemben tapasztalt 5,3 százaléknál kisebb mértékben, 1-3 százalékkal, az egyes termékcsoportoktól függően. Így a belföldi értékesítés árbevétele 22 milliárd forintot tett ki 2001 első háromnegyed évében.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.