Véleménye azért is meglepő, mert amikor az idén nyáron az 1992-ben 850 millió forintos alaptőkével létrehozott Cronus Kft. 90 százalékos tulajdonrészt szerzett a MÁV Hajdú Vasútépítő, Mélyépítő Kft.-ben, akkor Kosik János úgy nyilatkozott, hogy a vasútépítésből származó árbevételük a következő években elérheti a 7-11 milliárd forintot.
Néhány hónap elteltével azonban már nem ugyanez a véleménye. Év eleje óta ugyanis öt vasútépítési tenderen is indultak, de egyet sem sikerült megnyerniük, bár az ügyvezető szerint jó ajánlatokat adtak. A MÁV Hajdú Vasútépítő, Mélyépítő Kft. az idén még mindenesetre megméreti magát, a közeljövőben a Cegléd--Albertirsa szakasz pályafelújítására -- mely PHARE-támogatásból készül -- kiírt tenderen indul a cég. Amennyiben a társaság nem jár sikerrel, akkor elképzelhető, hogy a Cronus kivonul a vasútépítési üzletágból, s a beruházásra tervezett három-öt milliárd forintot a cég más tevékenységei fejlesztésére fordítja -- tette hozzá.
Az ügyvezető kijelentette, hogy jelenleg ígéretesebb üzletágnak látszik a lakásépítés, ingatlanfejlesztés. A cég a fővárosban és vidéken saját kockázatára épít lakásokat, melyeket a használatbavételi engedély megszerzése után értékesítenek, vevőik elsősorban a felső középosztályból kerülnek ki. A Cronus az Oviber megbízásából 1,5 milliárd forintért épít gátat Tiszakécskén, s a Mátrai Erőművel is van egy hárommilliárd forintos lignitszállítási szerződésük. Ezeknek az üzleteknek köszönhetően a kft. a tavalyi árbevételét megduplázhatja, s az idén a társaság hatmilliárd forintos forgalomra számít. A cég három megyében -- Heves, Borsod-Abaúj-Zemplén, Hajdú-Bihar -- közel ezerháromszáz embernek ad munkát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.