A DMSZ-be szerveződött szolgáltatók mintegy 3 millárd forinttal részesednek a piacból -- mondotta a Világgazdaság kérdésére Szabó József, a Céginfo DM Kft. ügyvezetője, egyben a kutatás vezetője. Szabó rámutatott, hogy a DM-módszerekkel rendszeresen élő nagyobb gazdálkodók, így -- például -- a bankok gyakran saját szervezetükben alakítják ki a DM-kapcsolattartás feltéteit, amelyekhez a DM-re szakosodott társaságok -- többek között -- egy-egy kiterjedtebb akció alvállalkozójaként csatlakozhatnak. Ilyen együttműködés adja a hazai DM-szolgáltatók tevékenységének mintegy egynegyedét.
Egy szolgáltató -- éves átlagban -- mintegy 30 kampányt szervez, és ezekből -- egyenként -- átlagosan 3-4 millió forintot szed be. A DM-szolgáltatások mintegy kétezer embernek adnak főfoglalkozásban munkát Magyarországon. A kutatás eredménye szerint a DM a teljes hazai reklámköltésből mintegy 8 százalékkal részesedik, szemben az e téren legfejlettebb USA-val, ahol 20 százalékos a közvetlen rekláminformációk aránya.
De európai összehasonlításban is csupán Portugáliát előzzük meg. Holott a tanulmányból kiderül, a DM mennyire hatásos: itthon körülbelül 6 fillér ráfordítással 1 forint árbevétel-növekedés érhető el, míg a legfejlettebb DM-piaccal rendelkező USA-ban ugyanehhez 8 fillér szükséges. A kutatás során megkérdezett, a DM eszközével többé-kevésbé rendszeresen élő cégek árbevételük 4 százalékát (összességében 20 milliárd forintot) hozzák közvetlen összefüggésbe ezzel a hirdetési formával.
Szabó szerint a DM legnagyobb előnye éppen a hatékonység közvetlen mérésének a lehetősége. Magyarországon egy háztartásba -- éves átlagban -- 9 DM-levelet kézbesítenek, a kutatást vezető szakember azonban dinamikus fejlődéssel, a piac -- évente -- mintegy 15 százalékos bővülésével számol. Véleménye szerint ennek egyik fő forrása a gazdálkodók felé irányuló, business-to-business jellegű DM szerepének növekedése lehet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.