BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Van még tartalék a hazai DM-piacban

milliárd forint közé tehető Magyarországon a direct marketing (DM) piaca, ám annak ellenére, hogy ennek a promóciós formának a költséghatékonysága nálunk meghaladja az amerikai átlagot, a hirdetők még az európai átlagtól messze elmaradó mértékben használják ki a fogyasztókhoz közvetlenül eljuttatott üzenetben rejlő kommunikációs lehetőséget -- derül ki a Direkt Marketing Szövetség (DMSZ) megrendelésére készült, a témában mindeddig egyetlen hazai felmérésből.

A DMSZ-be szerveződött szolgáltatók mintegy 3 millárd forinttal részesednek a piacból -- mondotta a Világgazdaság kérdésére Szabó József, a Céginfo DM Kft. ügyvezetője, egyben a kutatás vezetője. Szabó rámutatott, hogy a DM-módszerekkel rendszeresen élő nagyobb gazdálkodók, így -- például -- a bankok gyakran saját szervezetükben alakítják ki a DM-kapcsolattartás feltéteit, amelyekhez a DM-re szakosodott társaságok -- többek között -- egy-egy kiterjedtebb akció alvállalkozójaként csatlakozhatnak. Ilyen együttműködés adja a hazai DM-szolgáltatók tevékenységének mintegy egynegyedét.
Egy szolgáltató -- éves átlagban -- mintegy 30 kampányt szervez, és ezekből -- egyenként -- átlagosan 3-4 millió forintot szed be. A DM-szolgáltatások mintegy kétezer embernek adnak főfoglalkozásban munkát Magyarországon. A kutatás eredménye szerint a DM a teljes hazai reklámköltésből mintegy 8 százalékkal részesedik, szemben az e téren legfejlettebb USA-val, ahol 20 százalékos a közvetlen rekláminformációk aránya.
De európai összehasonlításban is csupán Portugáliát előzzük meg. Holott a tanulmányból kiderül, a DM mennyire hatásos: itthon körülbelül 6 fillér ráfordítással 1 forint árbevétel-növekedés érhető el, míg a legfejlettebb DM-piaccal rendelkező USA-ban ugyanehhez 8 fillér szükséges. A kutatás során megkérdezett, a DM eszközével többé-kevésbé rendszeresen élő cégek árbevételük 4 százalékát (összességében 20 milliárd forintot) hozzák közvetlen összefüggésbe ezzel a hirdetési formával.
Szabó szerint a DM legnagyobb előnye éppen a hatékonység közvetlen mérésének a lehetősége. Magyarországon egy háztartásba -- éves átlagban -- 9 DM-levelet kézbesítenek, a kutatást vezető szakember azonban dinamikus fejlődéssel, a piac -- évente -- mintegy 15 százalékos bővülésével számol. Véleménye szerint ennek egyik fő forrása a gazdálkodók felé irányuló, business-to-business jellegű DM szerepének növekedése lehet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.