A társaság ez évtől fokozatosan kivonul az olcsóbb, alacsonyabb teljesítményű készülékek piacáról. Ez az idén főként a mikrohullámú berendezések területén volt megfigyelhető, amiből ebben az esztendőben 20 százalékkal kevesebbet értékesített. A cég a GfK piackutató felmérése szerint piacvezető a mosó- és a mosogatógépek eladásában, második helyen áll a hűtőszekrények értékesítésében. A Whirlpool forgalmában az idén további 40 százalékkal nőtt a drágább beépíthető készülékek aránya. Az évközi forinterősödés nyomán a cég számára 10 százalékkal vált olcsóbbá az euróalapú beszerzés árszintje, ezt a nyomott piac élénkítésére továbbadta a kiskereskedelem számára - tette hozzá az ügyvezető.
Az elektromos háztartási nagygépek hazai forgalma a GfK szerint 2000-ben már megközelítette a 90 milliárd forintot. Ez akkor mintegy 15 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az inflációt meghaladó ütem egyik fő oka volt a bankok áruhitelezési hajlandósága, ami tömegével tett lehetővé előre hozott vásárlásokat. Az idei évet a kiskereskedelem kiemelkedő koncentrálódása jellemezte a háztartási készülékek piacán is. Ma már ezen termékek 40 százalékát hipermarketek értékesítik, a teljes forgalom 80 százalékát 20-nál kevesebb bolthálózat bonyolítja.
A háztartási berendezések hazai piacának idei kedvezőtlen alakulása miatt a Whirlpool Magyarország Kft. a tervezettnél kisebb, 10,5 milliárd forint árbevétellel zárhatja az évet a tavalyi 10,8 milliárd után. A következő évre 12 milliárdos forgalmat tervez - tájékoztatta lapunkat Gerő László ügyvezető igazgató. Munkatársunktól-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.