BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hetven százaléknál tart a céges internetelterjedtség

A TNS Modus felmérése szerint jelenleg a magyar vállalatok 68 százalékának van internet-hozzáférése. A most nyilvánosságra hozott, 700 magyar cég megkérdezésén alapuló tanulmány szerint az elmúlt negyedéves adatokhoz képest minden vállalati szegmensben növekedés figyelhető meg.

Két másik piackutató, a Think Consulting és a Bell Research ugyanakkor már az idén áprilisban 69,3 százalékos céges elterjedtségi arányt mért, és az év végére 80,1 százalékra emelkedést jósolt. Utóbbi, azaz a Magyar infokommunikációs jelentés 1000 vállalat adataira épült, méret szerint hasonlóan szegmentálva a TNS Moduséhoz.

A mostani felmérés szerint a - 300 főnél többet foglalkoztató - nagyvállalatok körében szinte teljes, 96 százalékos az internetes kapcsolat megléte, a közepes cégek 76, a kicsik 66 százaléka fér hozzá a világhálóhoz. Legnagyobb az aránya azoknak a társaságoknak, amelyek telefonvonalon keresztül és másodpercenkénti 64 kilobitet meg nem haladó sávszélességgel interneteznek. Többségük levelezésre, böngészésre és információgyűjtésre használja a hálót, elektronikus kereskedelmi céllal továbbra is kevesen ruháznak be internetes kapcsolatba. A hálóhoz fűződő átlagos havi távközlési költség 41 ezer forint, de a nagyvállalatok 132 ezret költenek internetes csatlakozásra.

A TNS Modus jelentését a Matáv internetszolgáltató leányvállalata úgy értékeli: a hazai cégeket ma már nem az első internetes előfizetés megkötésére, hanem arra kell ösztönözni, hogy igényeiknek megfelelő világhálós kapcsolatot építsenek ki. Az Axelero az adatok szerint a felhasználók számában és nevének ismertségében is vezeti a vállalati piacot.

A TNS Modus felmérése szerint jelenleg a magyar vállalatok 68 százalékának van internet-hozzáférése. A most nyilvánosságra hozott, 700 magyar cég megkérdezésén alapuló tanulmány szerint az elmúlt negyedéves adatokhoz képest minden vállalati szegmensben növekedés figyelhető meg. Munkatársunktól-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.