Nem valószínű, hogy egyesül a három európai nagyágyú - az Interbrew, a Heineken és a Carlsberg -, hiszen mindegyik piaci részesedése egyenként is eléri a 12-12,5 százalékot, a londoni tőzsdére Johannesburgból 1999 márciusában áttelepült South African Breweries Plc. (SAB) vagy a Scottish and Newcastle Plc. azonban már könnyen válhat fúziós tervek célpontjává. Mindkét társaság - bár eltérő okokból - partnert keres.
A SAB, a világ ötödik legnagyobb söripari cége, amely egyebek mellett a Castle, a Lion és a Pilsner Urquell márkáról ismert, elsősorban azért kívánatos partner, mert olyan gyorsan növekvő piacokon erősek a pozíciói, mint Kelet-Európa és Kína, a dél-afrikai gazdaság problémái azonban behatárolják növekedésének lehetőségeit. A SAB korábban már tárgyalt a Scottish and Newcastle képviselőivel egy esetleges együttműködésről, a brit csoport azonban egyelőre még fontolgatja a dolgot: nem akarja erős brit és francia piaci pozícióit "felhígítani" a fejlődő régiók kevésbé stabil keresletével.
Ugyanakkor a Scottish and Newcastle számára igazából a SAB lehet a partner, mivel versenyügyi megfontolások miatt nem jöhet szóba az Interbrew, a Heineken vagy a Carlsberg. A SAB viszont bármely nyugat-európai partnerrel szövetségre léphet, mivel a társaságnak ebben a régióban még nincs érdekeltsége. Számára az elemzők szerint a Stella Artois és a Labatt márkáról ismert Interbrew lehet az ideális partner. A belga csoport már egyébként is lendületben van, miután az elmúlt két évben megvette a Whitebread, a Bass és a Beck's céget.
Egyelőre visszafogott a fúziós elképzeléseket illetően a Heineken, amely a világ harmadik legnagyobb söripari csoportja, különösen azután, hogy nemrégiben elvesztették többségi tulajdonosukat, egykori főnöküket, Alfred Heinekent. A társaság többségi családi tulajdonban van, s a szakértők nem tartanak valószínűnek olyan egyesülést, amely változtatna ezeken az arányokon.
Az európai sörgyárak körében nagyszabású összefonódások várhatók a következő időszakban, miután az USA-beli Adolph Coors társaság nemrégiben megvette az Interbrew belga söripari csoporthoz tartozó brit Bass Brewers cég Carling üzletágát. Az egyik vezető brit sörmárka, a Carling megszerzésével az USA harmadik sörgyára 18 százalékos piaci részesedéshez juthat a világ legnagyobb sörpiacán, az Egyesült Királyságban. S ez a fejlemény eddigi stratégiájának átgondolására készteti a vezető európai sörcégeket - idéz elemzőket a Reuters. Kvassinger Klára-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.