BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Friesland-terjeszkedés Közép-Európában

Fontos szerepet szán magyarországi cégének közép-európai terjeszkedésében a Friesland Coberco Dairy Foods Holding. A holland tejipari csoport tavaly vette meg a Nutricia Magyarország tejtermékcsoportot - vele együtt a hollandiai anyavállalatot -, s Közép-Európában meghatározó piaci szereplő akar lenni. Első lépésként a Millit az egész régióra ki akarja terjeszteni.

A magyar versenyhivatal már rábólintott arra az ügyletre, amelynek keretében a Friesland, a világ ötödik legnagyobb tejipari csoportja megveszi a holland Royal Numico tejterméküzletágát, a Nutricia Dairy and Drinks vállalatot. Ehhez tartozik a Nutricia Magyarország tejtermékcsoport is, így csak idő - s a jogi formaságok rendezésének - kérdése, hogy a hazai cég is felvegye a Friesland nevet - tájékoztatta a Világgazdaságot a Nutricia Magyarország vezérigazgatója.

Kiss Pál István szerint a Frieslandnak nagyra törő tervei vannak Közép-Európában, s ebben - nem utolsósorban az utóbbi évek dinamikus növekedésére alapozva - számít a magyarországi cégre is. A vállalatcsoport - az évente felvásárolt 410 millió liter tejet véve alapul - mára 24 százalékos részesedésével vezető pozícióba került a hazai tejpiacon. A 2200 fős csoport - amelynek főbb márkája a Milli, a Pöttyös és az Oké! - árbevétele tavaly 48 milliárd forint volt, s az idén 55-60 milliárdra számítanak - jelezte a vezérigazgató, a nyereség nagyságáról azonban nem közölt adatokat.

A holland Nutricia 1995-ben szerzett többségi tulajdont a Hajdútej Rt.-ben, majd az évek múlásával a Szabolcs-, a Zalka-, a Sárrét-, a Balmaz-, a Mátratej, a WÉS és a Gyöngytej is csatlakozott a vállalatcsoporthoz. Az ágazatban változatlanul zajlik a tőkekoncentráció, s bár Kiss Pál István konkrét akvizíciós tervekről egyelőre nem tudott beszámolni, nem tart kizártnak további egyesüléseket. Az azonban biztos, hogy a Friesland erős közép-európai márkákat akar kiépíteni, amelynek első lépéseként a Millit az egész régióra ki akarja terjeszteni. Ehhez jó kiindulási alap, hogy a Nutricia a régióban Magyarország mellett jelenleg Csehországban, Szlovákiában és Romániában működtet termelőüzemeket, s a marketingmunkát Budapestről irányítják.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.