A tavaly 11 tagúra növekedett magyarországi Metro-hálózat az eredeti tervhez képest is 3 százalékkal nagyobb árbevételt ért el, ami reálértéken 2 százalékos forgalombővülést jelent. Mind az áprilisban Szombathelyen, mind a novemberben Székesfehérváron nyitott 7200 négyzetméteres eladóterű áruház forgalma meghaladta a várakozásokat - mondta lapunknak Jaross Tamás, a Metro Holding Hungary (MHH) vezérigazgatója, hozzáfűzve, hogy korábban úgy gondolták: Fehérváron a Tesco, az Interspar és a Praktiker, Szombathelyen pedig az Interspar és a Tesco, valamint a budaörsi, illetve a győri Metro viszonylagos közelsége hátrányosan fogja befolyásolni az új egységek látogatottságát.
Az áruháznyitások és az M3-as autópálya menti kelet-pesti, valamint a ferencvárosi egység bővítése mellett a cég árbevétel-növekedését a vásárlóerő elmúlt évi növekedésének tulajdonítja a vezérigazgató. A cégvezető különösen a szegedi és a nyíregyházi áruház teljesítményét emelte ki, ahol jelentősen megnőtt a külföldi vásárlók száma. Szegeden a vevők 26 százaléka Szerbiából jár át, Nyíregyházán pedig - ahol két éve még alig regisztráltak határon túli vásárlót - a vásárlók 14 százaléka ukrán, a Romániából érkezők aránya pedig 4-5 százalék közötti.
A hálózatbővítés az idén is folytatódik: márciusban kezdődik a kecskeméti Metro építése, s ha a tervezett közlekedési csomópont ügyében is megoldás születik, a hálózat utolsó tagja Budakalászon épül meg. Egy korábbi hatósági elképzelés szerint ugyanis a Szentendrére vezető 11-es útra felüljárót kellett volna építeni, de a Metro inkább a Budakalász és a Lupa-sziget közti kisebb forgalmú, keresztező útra létesítene felüljárót, amelyhez az állam hozzájárulását is remélik. Jelenleg éppen egyeztet a közlekedési tárcával a költségek lehetséges megosztásáról.
A hazai cég vezetése a bulgáriai után részt vett a horvátországi hálózat létrehozatalában is. Ennek kapcsán Jaross Tamás elmondta, hogy az ottani áruház december eleje óta folyamatosan üzemel. Ez utóbbit azért emelte ki, mert a horvát sajtó egy alkalommal a bezárásról tudósított, ám a látogatók ennek ellenére nem maradtak el.
Nyitás után - mondta Jaross Tamás - a jelentős gazdasági és politikai hatalommal bíró konkurencia elérte, hogy úgynevezett állami inspektorok járják az áruházat, hogy ürügyet találjanak a bezáratásra. Ez ugyan nem sikerült, de hatvan magyar dolgozónak - akik csupán két hétre érkeztek a 350 helyi munkatárs betanítására, s akik egyébként hat hetet vártak az üzleti vízumra - 24 órán belül el kellett hagynia Horvátországot.
A fentiek miatt a Metro C+C DOO Zagreb élére az anyacég által kinevezett magyar vezérigazgató, az élelmiszer- és az iparcikk-beszerzési igazgató nem hosszabbította meg szerződését 2002-re. A helyi nehézségekről az MHH vezérigazgatója elmondta, hogy az Ikea máig sem kezdhette meg az építkezést az 1992-ben vásárolt telkén, s az ismert francia hipermarket-hálózat, a LeClerc is két éve vár az engedélyekre. Vásárló pedig lenne, hiszen amíg Magyarországon a napi hatezres vásárlói számot még egyszer sem lépte át a Metro, Zágrábban az első napon 7400 számlát adtak ki.
A vásárlóerő javulásának tulajdonítja a Metro Holding Hungary vezérigazgatója, hogy a háromezer főt foglalkoztató nagykereskedelmi cég árbevétele a tervet meghaladó mértékben bővült. Demeter Kálmán-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.