BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A szórakozás útra kel

A mobiltelefon-piac felhasználói fókuszcsoportját alkotó, 16-45 év közötti korosztályt felvillanyozza a műszaki fejlődés üteme, amelytől vidámabb és érdekesebb életet várnak. Ezt állapította meg a HPI Research Group tanulmánya, amelyet a Nokia felkérésére készített a harmadik generációs (3G) mobilszórakoztatási szolgáltatásokban rejlő lehetőségekről.

A fogyasztók átlagosan tizennégy funkciót szeretnének, amely egyértelműen arra utal, hogy a 3G-terminálokat többfunkciós eszközként képzelik el. A legnépszerűbb funkció 81 százalékos eredménnyel toronymagasan az SMS szöveges üzenetküldés, a siker oka valószínűleg a funkció ismertsége, ezáltal kézzelfoghatósága. Az SMS után a szövegküldés és a hang-kép, valamint információszolgáltatások szerepelnek kiemelkedő helyen.

A felhasználók a 3G-telefonokat egyértelműen a szórakoztató készülékekhez sorolják.A válaszadók 72 százaléka nyilatkozott úgy, hogy 3G-terminálján legalább egy szórakoztatási szolgáltatást szeretne találni. A fiatalabbak között még nagyobb volt a lelkesedés, ott tíz közül kilencen mindenképpen akarnak legalább egyet a szórakoztató funkciók közül.

A válaszadók nem más elektronikai eszközök közvetlen helyettesítőjének tekintik a telefont, hanem inkább egy olyan, szórakoztatásra alkalmas, többfunkciós eszköznek, melyet televízió, videó vagy játékkonzol hiányában használhatnak. A válaszadók háromnegyede például elmondta, hogy távollét vagy utazás közben használná a 3G-funkciókat.

A piacokon egységes kép alakult ki azzal kapcsolatban, hogy a fogyasztók milyen módon szeretnének a számukra elérhető sokféle funkcióért és szolgáltatásért fizetni. A fogyasztók mintegy 70 százaléka az egyes külön szolgáltatásokon alapuló díjszabási rendszerrel szemben csomagban szeretné kifizetni a szolgáltatásokat.

A megkérdezetteknek bemutattak egy videofilmet a 3G-mobilok jövőbeli használatáról, és fényképeket is láthattak arról, hogyan is néznek majd ki a 3G-készülékek. A célcsoport kilencven százaléka ezután úgy nyilatkozott, hogy izgalmasnak találja a mobiltelefónia fejlődését.

A fogyasztók lelkesedésének valódi mércéje a vásárlási szándék. A készüléket az érdeklődés fenntartása végett a beszélgetés folyamán végig megfizethető árúnak tüntették fel. Az eredmények rendkívül pozitívak: tíz válaszadó közül csaknem hat úgy nyilatkozott, hogy mindenképpen akar egy 3G-készüléket.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.