Szakszervezeti ellenakciók áldozatául estek a Metro ingyenes hírújság marseille-i bemutatkozásának első számai, és Párizsban is sorozatosak a terjesztést akadályozó akciók - jelenti a Berliner Morgenpost, amely szerint a franciáknak most kell megvívniuk azt a csatát, amely Németországban már eldőlt. A külföldi grátisz-lapok német megjelenésének visszaverésében jelentős szerepet vállalt az Axel Springer AG, amely a versenytársakat megelőzve jelentette meg saját, 20 Perc Kölnben című kiadványát, egyben tudomására hozva az ingyenes hírújságokkal Németországban is terjeszkedni próbáló norvég Schibsted kiadónak, hogy más német városokban is hasonló kihívásra számíthat. A helyi francia kiadók egyik legnagyobbika is, az Hachette Marseille-ben saját ingyenlapot indított.
A két legnagyobb grátiszlapkiadó, a svéd Modern Times Group (MTG) és a Schibsted egymással is kemény versenyben áll. Zürichben az MTG lapjának minapi megszűnését követően az utóbbi kerekedett felül, míg Párizsban egyelőre a norvégokat megelőzve megjelent Metro erősített.
A fentiek kapcsán Burckhard Schaffeld a Német Lapkiadók Szövetsége képviseletében az ingyenes és a hagyományos lapok kiadásának kalkulációs és ebből eredő szerkesztési különbségeire hívja fel a figyelmet. Míg utóbbiak bevételeik 75 százalékát a hirdetési piacról, 25 százalékát pedig lapeladásból szerzik, előbbiek kénytelenek takarékoskodni a főként kész híranyagból összeállított tartalommal, hiszen árbevételük egészét reklámokból kell kitermelniük. Éppen ez teszi sérülékennyé őket: Kurt W. Zimmer-mann (korábban a Zürcher Tages-Anzeiger igazgatósági tagja) szerint az ingyenlapok kevésbé a hagyományos sajtóval, mint inkább egymással állnak éles versenyben. A Londonban 350 ezer példányban megjelenő Metrót az teszi nyereségessé, hogy saját kategóriájában nincs versenytársa. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.