A világ meghatározó sörpiacain a vezető helyre igyekvő Interbrew-csoport a hét végén befejezte a Beck & Co., többségében családi és rokoni tulajdonú német társaság megvételét. A vételárról nem esett szó, korábban az elemzők kétmilliárd márkára becsülték a brémai cég piaci értékét.
Ezzel a belgáké lett Németország első számú nemzetközi sörterméke, a Beck's, amely idővel akár az egész csoport vezető világmárkája lehet, a második helyre szorítva a Stella Artois-t. Az új prémium márka révén főleg az USA-ban és Olaszországban nyílnak kedvező lehetőségek az Interbrew számára a piaci előrenyomulásra, ám a Beck - és a még tavaly nyáron megvásárolt Diebels cég - révén természetesen a német piacon is erős pozícióhoz jut.
A brémai cég 2000-ben összesen 5,7 millió hektoliter sört gyártott, 60 százalékban kivitelre. Ebből 4,5 milliót tett ki a Beck's mennyisége, amelyből mintegy 1,2 millió az USA-ba is eljutott. A sörfőzéssel együtt a német cég üdítőital- és üveggyártó érdekeltsége is a leuveni központú csoporthoz kerül, ám ennek jövőbeni sorsáról később döntenek. A 34 ezer fős belga csoport több mint 200-féle sört forgalmaz. A mintegy 260 üzemében, köztük a Borsodi Sörgyárban gyártott sör mennyiségét tekintve (évi 87,6 millió hektoliter) tavaly már a második helyre jött fel a vezető USA-beli társaság, az Anheuser Busch mögé. A nettó árbevétele 2000-ben megközelítette 7,7 milliárd dollárt, míg a Beck ugyanakkor 1,6 milliárd márkát forgalmazott.
VG-ÖSSZEÁLLÍTÁS
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.