A hirdetők 20 százaléka intuitív alapon dönt, amikor BTL (Below the Line, vagyis vonal alatti) promóciót választ, akcióik tervezésekor pedig csupán 2 százalék kér tanácsot ügynökségektől - állapítja meg a Bell Telemarketing . Ez volt itthon az első, a nem hagyományos reklámeszközök piaci szerepét vizsgáló felmérés. A válaszolók 75 százaléka az ügynökségi, 25 százaléka a megrendelői oldal képviseletében számolt be tapasztalatairól. A megbízók 37 százaléka dolgozik rendszeresen BTL-ügynökségekkel, míg egynegyedük csak hagyományos reklámügynökséggel tart kapcsolatot. A BTL-szolgáltatók szerint elsősorban a napi fogyasztási cikkek gyártói költenek BTL-re, de a bank-, az informatikai és telekommunikációs szektor is használja. A megbízók több mint fele állította, hogy promóciós büdzséjének egytizednél nagyobb részét fordítja BTL-re. Ugyanakkor más mérések szerint a vonal alatti promóció Magyarországon egyelőre az öszszes reklámköltés 10 százaléka alatt marad. A válaszokból kiderült, hogy míg a megbízók többsége (90 százalék) házon belül tartja a stratégiai tervezést, az ügynökségektől elvárják a stratégiai szemléletet, különösen, hogy a BLT-megoldások figyelemfelkeltőek legyenek. A BTL-technikák között kiemelt az eseménymarketing - ezt a válaszadó megbízók 44 százaléka használja, míg kevesen támaszkodnak a hűségakciókban és a telemarketingben rejlő lehetőségekre. A felmérésből kiviláglik, hogy a szolgáltatók és potenciális megbízóik szerint egyaránt a BTL alulképviselt a marketingmixben. A megrendelők 43 százaléka ezt elsősorban költségkorlátokkal magyarázta, míg az ügynökségek zöme azzal, hogy Magyarországon nem eléggé ismert a BTL-reklámozás. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.