BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egymilliárd dollár magazinokra

A Goldman Sachs (GS) befektetési bankház 1 milliárd dollárból magazinkiadó üzletágat alapít - értesült az AdAge. A bank főként a családi tulajdonban vagy ilyen ellenőrzés alatt álló társaságoktól kíván portfóliókat felvásárolni, mert a múlt évi recesszió által megrendített nyomtatott sajtó száraz pénzügyi szemlélettel eredményesebben menedzselhető.

Ugyanakkor más befektetési bankok tulajdonában álló kiadók is szóba kerülhetnek: ez utóbbi körből a Kolhberg Kravis Roberts által irányított Primedia neve szivárgott ki, amely egyébként mintegy 2 milliárd dolláros adóssággal küszködik. Elemzők szerint a GS vállalkozása átalakíthatja a nemzetközi magazinkiadást, és alapjaiban változtathatja meg a jelenlegi szereplők súlyát a piacon. A pénzintézet úgy véli, hogy az új vállalkozás forrásai további befektetők belépésével hamarosan 4 milliárdra is nőhetnek.

Jelenleg az új szervezet vezetőjét keresik. A hírek szerint öt évre összesen 45 millió dolláros fizetéssel, profitrészesedéssel és bónuszokkal járó posztra a jelöltjek között már bizonyított médiavezérek, köztük Don Logan (AOL Time Warner), Steve Florio (Condé Nast), Cathleen Black (Hearst Magazines), Jack Klinger (Hachette-Philipacchi) és Dan Brewster (Gruner+Jahr USA) szerepelnek. Az érintettek elhárították a megkereséssel kapcsolatos kérdezősködést. A hírek szerint a vezető kiválasztása után a program azonnal indul, az infrastruktúra kiépítése nyárra várható. (AJ)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.