Éles versenyre lehet számítani az idei nyári turisztikai főszezonban, hiszen a charterforgalomban sokan jó üzleti lehetőséget látnak. Az egyértelműen piacvezetőnek számító Malév charterosztálya az idén mintegy 20 százalékkal növeli heti járatszámát a nyáron népszerű tengerpartokra - közölte Laczkó-Bérdy Ildikó osztályvezető. Így összességében a nyári főszezonban hetente 30-35 járatot indítanak. Az e megrendelésekre szóló szerződések több mint felét már aláírták. A Malévnál tavaly átlagosan 4,5-6,5 millió forint közötti áron tudtak az utazási irodai partnerek gépet bérelni, amelyek ára az idén csak csekély mértékben emelkedik. Az osztályvezető elégedett a tavalyi fizetési fegyelemmel, hiszen - mint mondta - tartozása egyik partnerüknek sem volt, s az idén is hasonlóra számítanak.
A tavalyi év meglepetése volt a cseh Travel Service megjelenése a magyar piacon. A cég ez évben a biztonságra törekszik, s a legfontosabb szempont számukra a gépek töltése - közölte Szabó Attila cégvezető. A tárgyalások jelenlegi állása szerint a tavalyihoz hasonlóan 24 géppel repülnek a nyári időszakban, s várható, hogy marad akkori partnerkörük is.
Még bizonytalan, hogy visszatér-e a piacra a tavaly kivonult Atlant Hungary, hiszen egyelőre az igények felmérése folyik. Mint Gados György ügyvezető mondta, elkapkodni nem kívánják a döntést, a biztonság érdekében inkább kivárnak.
A néhány éve a HTC Utazásszervező Kft. és a Jorgos Travel csődje miatt nehéz helyzetbe került Pannon Airlines némi kihagyás után az idén visszatér a kiutaztatópiacra. Heti hét járatot indítanak a nyári szezonban, s jó esetben még további 5-6 indítására lesz módjuk. A cég az idén is a korábban megismert Tupoljev típusú géppel repül - amelynek az utazási irodák által fizetett átlagos bérleti díja 4-8 millió forint közötti -, s egy újabb, esetleg Boeing típusú gép behozatalát is fontolgatják. Molnár János ügyvezető elmondta, a Pannon Airlines már túljutott a korábbi években kialakult nehézségeken, s tavaly törleszteni tudta felhalmozott adósságait is.
Új szereplőként kíván piacot hódítani a múlt év végén a Pannon Airlines korábbi vezetői által alapított Aero Pannonia, amely egyelőre vizsgálja a piaci lehetőségeket. Amíg ki nem alakul partnerkörük - mondta Somodi Endre tulajdonos-ügyvezető -, addig nem hoznak repülőgépet Magyarországra. Ha már körvonalazódnak a szerződések, akkor lépéseket tesznek TU-154M típusú gépek behozatalára.
Lázár Ildikó
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.