BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Éles verseny a charterpiacon

Éles verseny várható az idegenforgalmi főszezonban a charterpiacon. A kiutaztatópiac tavalyi éllovasa, a Malév charterosztálya az idén mintegy 20 százalékkal akarja növelni részesedését. Sikeres visszatérésben reménykedik a Pannon Airlines is. Nem kizárt, hogy újra próbálkozik a piacon az Atlant Hungary, s új szereplőként keresi a lehetőségeket a közelmúltban megalakult Aero Pannonia.

Éles versenyre lehet számítani az idei nyári turisztikai főszezonban, hiszen a charterforgalomban sokan jó üzleti lehetőséget látnak. Az egyértelműen piacvezetőnek számító Malév charterosztálya az idén mintegy 20 százalékkal növeli heti járatszámát a nyáron népszerű tengerpartokra - közölte Laczkó-Bérdy Ildikó osztályvezető. Így összességében a nyári főszezonban hetente 30-35 járatot indítanak. Az e megrendelésekre szóló szerződések több mint felét már aláírták. A Malévnál tavaly átlagosan 4,5-6,5 millió forint közötti áron tudtak az utazási irodai partnerek gépet bérelni, amelyek ára az idén csak csekély mértékben emelkedik. Az osztályvezető elégedett a tavalyi fizetési fegyelemmel, hiszen - mint mondta - tartozása egyik partnerüknek sem volt, s az idén is hasonlóra számítanak.

A tavalyi év meglepetése volt a cseh Travel Service megjelenése a magyar piacon. A cég ez évben a biztonságra törekszik, s a legfontosabb szempont számukra a gépek töltése - közölte Szabó Attila cégvezető. A tárgyalások jelenlegi állása szerint a tavalyihoz hasonlóan 24 géppel repülnek a nyári időszakban, s várható, hogy marad akkori partnerkörük is.

Még bizonytalan, hogy visszatér-e a piacra a tavaly kivonult Atlant Hungary, hiszen egyelőre az igények felmérése folyik. Mint Gados György ügyvezető mondta, elkapkodni nem kívánják a döntést, a biztonság érdekében inkább kivárnak.

A néhány éve a HTC Utazásszervező Kft. és a Jorgos Travel csődje miatt nehéz helyzetbe került Pannon Airlines némi kihagyás után az idén visszatér a kiutaztatópiacra. Heti hét járatot indítanak a nyári szezonban, s jó esetben még további 5-6 indítására lesz módjuk. A cég az idén is a korábban megismert Tupoljev típusú géppel repül - amelynek az utazási irodák által fizetett átlagos bérleti díja 4-8 millió forint közötti -, s egy újabb, esetleg Boeing típusú gép behozatalát is fontolgatják. Molnár János ügyvezető elmondta, a Pannon Airlines már túljutott a korábbi években kialakult nehézségeken, s tavaly törleszteni tudta felhalmozott adósságait is.

Új szereplőként kíván piacot hódítani a múlt év végén a Pannon Airlines korábbi vezetői által alapított Aero Pannonia, amely egyelőre vizsgálja a piaci lehetőségeket. Amíg ki nem alakul partnerkörük - mondta Somodi Endre tulajdonos-ügyvezető -, addig nem hoznak repülőgépet Magyarországra. Ha már körvonalazódnak a szerződések, akkor lépéseket tesznek TU-154M típusú gépek behozatalára.

Lázár Ildikó

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.