A Londont Párizzsal és Brüsszellel összekötő Eurostar nagy sebességű vasút útvonala várhatóan Amszterdammal, Rotterdammal és a párizsi Charles de Gaulle reptérrel bővül, a belga-francia tulajdonú üzemeltető ezzel kívánja ellensúlyozni az elmúlt évben elszenvedett forgalomkiesést. Tavaly 7,5 millió utazás által összesen 426,2 millió eurós bevételt ért el a társaság - adta hírül a Financial Times. Magyarországról évente ezer utas vált jegyet a szupergyorsvonatra.
Elsőként a brit szakasz korszerűsítése valósul meg, ezt követően az útvonalat kiterjesztik a párizsi reptérig. Nyáron járat indul Londonból a délfrancia tengerpartra. A holland vonalak fejlesztésével 2007-ben a két északi célpont is bekerülhet a hálózatba.
A társaság vezetése kedvező jelként értékelheti, hogy a vetélytárs légitársaságokkal együtt számított piacból az Eurostar részesedése tovább nőtt, elérve a London-Párizs vonalon a 64,6 százalékot, London-Brüsszel viszonylatban pedig a 46,3 százalékot. A jelenleg meglévő árelőnyt azonban veszélyezteti, hogy a La Manche alatti Csalagút használati díja viszonylag magas az alacsony utasszám miatt. A kellő utaslétszám így csak kedvezményekkel tartható fenn, ami viszont a bevételi oldalon okoz kiesést. Jelenleg a jegyek 11 százalékát jelentős engedménnyel értékesítik.
A legolcsóbb jegy londoni szórakozásra invitál, mindössze 35 fontért. Hétköznapi üzleti útra a legkedvezőbb ajánlat azonban 32 ezer forint, a felső határ pedig a csillagos ég - fogalmazott a Világgazdaság kérdésére Kruska Ágota, az Eurostar-jegyeket Magyarországon egyedüliként forgalmazó Carlson Wagonlit Travel jegyeladója. (MDE)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.