BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Benedek és Plutzer az ásványvízpiacon

Az idén megsokszorozódhat az albertirsai Benedek és Plutzer Kft. ásványvíz-palackozó üzeme teljesítménye - mondta lapunknak az 1992-ben alakult magáncég társtulajdonosa, Plutzer Tamás ügyvezető igazgató. A napokban 34,4 millió forintból (ebből 14,2 milliót a Széchenyi-terv pályázatán nyertek) új palackozó gépsort helyeztek üzembe.

A cég eddig egy kútból nyerte az ásványvizet; várhatóan napokon belül újabbat fúrat. Egy további, óránként 5000 palack kapacitású gépsort telepít május végéig, s épít egy ezer négyzetméteres raktárat is. Fejlesztésekre, beruházásokra az idén 100-150 millió forintot költ. A beruházásokat leginkább a belpiac várható bővülése ösztönözte: az EU országaiban évi száz liter a fejenkénti ásványvízfogyasztás, Magyarországon alig több 40 liternél. Tavaly augusztustól a Metro, a Tesco, a CBA, az Interfruct és a Penny Market cégek saját ásványvizeit palackozza a társaság két műszakban, rövidesen pedig háromban. A beruházásokkal húsz új munkahelyet teremt.

A kft. 1993-ban likőrgyártással indult, 1996-ban pedig a biológiai ételecet gyártásába is belefogott. Az ásványvíz-palackozást tavaly nyáron kezdte. Az utóbbi években a cég évi 350 ezer palack likőrt és 2-4 millió liter bioecetet gyártott. Utóbbi termékhez a Buszesz Rt. után a második legnagyobb, havi 600 ezer literes kapacitással rendelkezik. Bár a biológiai ételecet iránti kereslet is nő, az ásványvíz-palackozás válik a cég fő tevékenységévé, mert ennek révén az elmúlt években 200-300 millió forintos árbevétele már az idén egymilliárd fölé nőhet.

Fehér István

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.