A rádióhirdetés biztos célba talál
A közszolgálati adók együttesen a közönség harmadát sem érik el (28,4 százalék), ezen belül a Kossuth műsorát a rádiózók alig ötöde (19,3 százalék) követi rendszeresen. A hallgatók háromnegyede inkább a nagyobb kereskedelmi adókat választja. Ezek erősorrendjében a Danubius az első - derül ki a Szonda Ipsos-GfK múlt évet összesítő adataiból.
A rádiók tavaly listaáron mintegy 13 milliárd forinttal részesedtek a piacból, ennek több mint harmada a Danubius kaszszájába folyt - tájékoztatta a Világgazdaságot Fischer András, a Roxy reklámidejét is értékesítő Danubius Sales House vezérigazgatója. Ez elsősorban a magas elérésre vezethető vissza: 2001-ben a teljes lakosságot reprezentáló 15+ célcsoportban a Danubius adásait heti átlagban közel négymillióan hallgatták, ami a 8,3 milliós sokaság 46,8 és az aktuálisan rádiózók több mint 28 százalékát jelenti. A kereskedelmi adók második helyén a Sláger áll 3,3 milliós eléréssel és 21 százalékos részesedéssel.
A hirdetők számára legértékesebb 18 és 49 éves kor közötti, 4,7 milliós csoportnak a kereskedelmi rádiók együtt több mint 90 százalékát érték el, a közszolgálati adóknak az 1,3 millió főt jelentő 29,5 százalékon kellett osztozniuk. Utóbbiak körében a részesedési erősorrendet 2001-ben is a Kossuth vezette 18,8 százalékkal (900 ezer fő). E csatornát heti átlagban a 18-49 éves kor közötti közönség 5,6 százaléka választotta. Második a Petőfi, 720 ezer főt jelentő 15,4 százalékos eléréssel és 3,4 százalékos részesedéssel. A kereskedelmi csatornák mezőnyében a 18-49 éves célcsoportban magasan első a Danubius, közel 62 százalékos eléréssel előzve meg a 49 százalékos Slágert. Ez a 4,7 milliós csoportban félmillió hallgatóval többet, az összes rádiózó több mint 37 százalékát jelentette a Danubiusnak.
A rádiók részesedése és elérése 2001 folyamán mind a 15+, mind a 18-49 éves célcsoportban magas: 95,5, illetve 99,8 százalék volt: 2, illetve 5 százalékkal magasabb, mint a nyár végén. A rádiós üzenet tehát egyre nagyobb biztonsággal célba talál. Változatlan a kereskedelmi tévék piacra lépésével kialakult "nappali" trend: a hallgatottság 19 óra után erősen csökken. Kivétel néhány, egészen 22 óráig hallgatott fiatalos, zenés adó, például a Roxy. A nap egészén belül mindkét célcsoportban és gyakorlatilag minden adónál csúcs a déli időszak, a hírműsorok környezete. Ekkor egy rövid kiugró időszakkal a Kossuth vezeti a mezőnyt, míg a két nagy kereskedelmi adóra, a Danubiusra és a Slágerre fordított figyelem a náluk is kiemelkedő déli órák előtt és után is egyenletesen magas. Utóbbiak hallgatóikat reggel 7-től egészen 19 óráig stabilan meg tudják tartani.
Munkatársunktól


