BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A rádióhirdetés biztos célba talál

Változatlan erősorrend mellett - ha csak néhány százalékkal is, de - javult a rádiók pozíciója a múlt év folyamán. A hallgatók többségének a kegyein három csatorna, a két legnagyobb kereskedelmi rádió, a Danubius és a Sláger, valamint a közszolgálati Kossuth osztozik. A 18-49 éves célcsoport legnagyobb részét, 62 százalékát a Danubius érte el.

A közszolgálati adók együttesen a közönség harmadát sem érik el (28,4 százalék), ezen belül a Kossuth műsorát a rádiózók alig ötöde (19,3 százalék) követi rendszeresen. A hallgatók háromnegyede inkább a nagyobb kereskedelmi adókat választja. Ezek erősorrendjében a Danubius az első - derül ki a Szonda Ipsos-GfK múlt évet összesítő adataiból.

A rádiók tavaly listaáron mintegy 13 milliárd forinttal részesedtek a piacból, ennek több mint harmada a Danubius kaszszájába folyt - tájékoztatta a Világgazdaságot Fischer András, a Roxy reklámidejét is értékesítő Danubius Sales House vezérigazgatója. Ez elsősorban a magas elérésre vezethető vissza: 2001-ben a teljes lakosságot reprezentáló 15+ célcsoportban a Danubius adásait heti átlagban közel négymillióan hallgatták, ami a 8,3 milliós sokaság 46,8 és az aktuálisan rádiózók több mint 28 százalékát jelenti. A kereskedelmi adók második helyén a Sláger áll 3,3 milliós eléréssel és 21 százalékos részesedéssel.

A hirdetők számára legértékesebb 18 és 49 éves kor közötti, 4,7 milliós csoportnak a kereskedelmi rádiók együtt több mint 90 százalékát érték el, a közszolgálati adóknak az 1,3 millió főt jelentő 29,5 százalékon kellett osztozniuk. Utóbbiak körében a részesedési erősorrendet 2001-ben is a Kossuth vezette 18,8 százalékkal (900 ezer fő). E csatornát heti átlagban a 18-49 éves kor közötti közönség 5,6 százaléka választotta. Második a Petőfi, 720 ezer főt jelentő 15,4 százalékos eléréssel és 3,4 százalékos részesedéssel. A kereskedelmi csatornák mezőnyében a 18-49 éves célcsoportban magasan első a Danubius, közel 62 százalékos eléréssel előzve meg a 49 százalékos Slágert. Ez a 4,7 milliós csoportban félmillió hallgatóval többet, az összes rádiózó több mint 37 százalékát jelentette a Danubiusnak.

A rádiók részesedése és elérése 2001 folyamán mind a 15+, mind a 18-49 éves célcsoportban magas: 95,5, illetve 99,8 százalék volt: 2, illetve 5 százalékkal magasabb, mint a nyár végén. A rádiós üzenet tehát egyre nagyobb biztonsággal célba talál. Változatlan a kereskedelmi tévék piacra lépésével kialakult "nappali" trend: a hallgatottság 19 óra után erősen csökken. Kivétel néhány, egészen 22 óráig hallgatott fiatalos, zenés adó, például a Roxy. A nap egészén belül mindkét célcsoportban és gyakorlatilag minden adónál csúcs a déli időszak, a hírműsorok környezete. Ekkor egy rövid kiugró időszakkal a Kossuth vezeti a mezőnyt, míg a két nagy kereskedelmi adóra, a Danubiusra és a Slágerre fordított figyelem a náluk is kiemelkedő déli órák előtt és után is egyenletesen magas. Utóbbiak hallgatóikat reggel 7-től egészen 19 óráig stabilan meg tudják tartani.

Munkatársunktól

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.