BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Ed. Haas Kft. az élre tört

Változások kezdődtek a vitaminos pezsgőtabletták évi kétmilliárd forint forgalmúra becsült magyarországi piacán. A veresegyházi Pharmavit esetleges kiesésével több külföldi - elsősorban német és francia - gyártó terméke is megjelenhet a boltokban. A piacot most a győri Ed. Haas Kft. vezeti, de erősít a fővárosi Béres Rt. is.

A Plusssz pezsgőtabletta gyártóját, a Pharmavitot az elmúlt hetekben napvilágot látott hírek szerint a tulajdonos Bristol Myers-Squibb felszámolná, vagy eladná a pezsgőtabletta-üzletágat. Eddig egyik változatot sem erősítették meg az illetékesek, sőt közben a veresegyházi cég egy olcsóbb terméket is piacra dobott.

A vitaminos pezsgőtabletták évente 9 millió csődoboznyi és kétmilliárd forintos forgalmat kitevő hazai piacán a vezető pozíciót a Pharmavittól átvette az Ed. Haas Hungaria Kft. - mondta Bozori Tibor, ez utóbbi cég kereskedelmi igazgatója, egy piackutatói felmérésre hivatkozva. Az 1999 óta működő kft. kedvező áraival, termékei jó minőségével és vezetőinek kereskedelmi kapcsolataival megtörte a Pharmavit egyeduralmát - mondta az igazgató. Szerinte nem valószínű a kereslet számottevő bővülése a közeljövőben, a gyártóknak és forgalmazóknak egymástól kell piacot szerezniük. Várható, hogy több külföldi, német és francia gyártó pezsgőtablettái jelennek meg majd a magyar boltokban, a Huxol márkanevű termék már megérkezett. Ráadásul az uniós csatlakozással megszűnik a termék ötvenszázalékos vámja, megkönnyítve a külföldi termékek érkezését. Bozori Tibor szerint azonban cége kész stratégiai tervvel várja a változásokat, de ennek elemeit nem kívánta részletezni. Csak annyit közölt, hogy az Ed. Haas meg kívánja tartani vezető pozícióját. A belföldön már megerősödött cég pezsgőtablettái 28 országba jutnak el.

A termék harmadik magyar gyártója, a piac viszonylag kisebb szeletét uraló Béres Rt. is szeretné erősíteni pozícióit, tavaly ősszel új termékcsaláddal jelent meg a hazai piacon - mondta Péter Kata marketingvezető. A Béres a Pharmavithoz igazította árait, arra alapozva, hogy nem minden fogyasztó szemében elsődleges szempont az ár. Hozzátette, az új termékcsalád ízét sikerült úgy kialakítani, hogy az sikeres lehet a vásárlók körében. Péter Kata is úgy véli, hogy a többszereplőssé váló hazai pezsgőtabletta-piacon több külföldi gyártó és forgalmazó is megjelenik.

Hargitai Éva

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.