BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kommunikáció és értékelés

Sikeresnek tűnő módszert tudott kidolgozni az idén 12 éves Fornax Rt. a hirtelen növekedés okozta gondok megoldására, amelynek lényege röviden úgy foglalható össze: egyéni értékelés, belső kommunikáció, csapatépítő tréningek - közölte Borbély Ágota hr-igazgató.

A pénzügy és távközlés területén informatikai fejlesztéssel foglalkozó Fornax háromfős vállalkozásként indult, s ma már 125 dolgozót foglalkoztat, éves forgalma 2,7 milliárd forint volt tavaly. E jelentős létszámemelkedés az utóbbi két évben történt, hiszen 2000-ben még csak 40 ember dolgozott a cégnél, egy évvel később már százan voltak.

Először a megfelelő munkakörülményeket kellett biztosítani, hiszen ez alapvető követelmény ahhoz, hogy elvárható legyen a magas szintű munka. Ennek megoldásával párhuzamosan a vezetésnek is változtatnia kellett a cég irányításának módszereiben, hiszen a korábbi családias jelleg már nem működött. Elkészült a cég saját fejlesztésében egy, a dolgozók munkáját objektíven mérő rendszer, amely egyrészt a szakmai munkát, másrészt az emberi magatartást teszteli, míg a különféle szinten dolgozó vezetőknél a vezetői készségeket is méri. Ezt a tesztet negyedévenként mindenkivel elkészítik. A kiemelkedő, illetve a valamilyen szempontból "problémás" dolgozókkal a cég vezetői külön beszélnek. Emellett évenként egyszer mindenképpen elbeszélget a vezetés minden dolgozóval. A rendszer része, hogy a dolgozók saját teljesítményüket, az alattuk, felettük dolgozókat is értékelik. Kialakították a belső kommunikációs rendszert, amely az elektronikus tájékoztatást, illetve a különféle személyes találkozókat egyaránt jelenti. Ez utóbbiak lehetnek munkamegbeszélések, illetve a teljes céget érintő értekezletek, különféle rendezvények, és idetartoznak a csapatépítő tréningek. Az intraneten létrehoztak egy ki kicsoda oldalt, ahova minden dolgozó fényképes bemutatkozása felkerül. (LI)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.