Sikeresnek tűnő módszert tudott kidolgozni az idén 12 éves Fornax Rt. a hirtelen növekedés okozta gondok megoldására, amelynek lényege röviden úgy foglalható össze: egyéni értékelés, belső kommunikáció, csapatépítő tréningek - közölte Borbély Ágota hr-igazgató.

A pénzügy és távközlés területén informatikai fejlesztéssel foglalkozó Fornax háromfős vállalkozásként indult, s ma már 125 dolgozót foglalkoztat, éves forgalma 2,7 milliárd forint volt tavaly. E jelentős létszámemelkedés az utóbbi két évben történt, hiszen 2000-ben még csak 40 ember dolgozott a cégnél, egy évvel később már százan voltak.

Először a megfelelő munkakörülményeket kellett biztosítani, hiszen ez alapvető követelmény ahhoz, hogy elvárható legyen a magas szintű munka. Ennek megoldásával párhuzamosan a vezetésnek is változtatnia kellett a cég irányításának módszereiben, hiszen a korábbi családias jelleg már nem működött. Elkészült a cég saját fejlesztésében egy, a dolgozók munkáját objektíven mérő rendszer, amely egyrészt a szakmai munkát, másrészt az emberi magatartást teszteli, míg a különféle szinten dolgozó vezetőknél a vezetői készségeket is méri. Ezt a tesztet negyedévenként mindenkivel elkészítik. A kiemelkedő, illetve a valamilyen szempontból "problémás" dolgozókkal a cég vezetői külön beszélnek. Emellett évenként egyszer mindenképpen elbeszélget a vezetés minden dolgozóval. A rendszer része, hogy a dolgozók saját teljesítményüket, az alattuk, felettük dolgozókat is értékelik. Kialakították a belső kommunikációs rendszert, amely az elektronikus tájékoztatást, illetve a különféle személyes találkozókat egyaránt jelenti. Ez utóbbiak lehetnek munkamegbeszélések, illetve a teljes céget érintő értekezletek, különféle rendezvények, és idetartoznak a csapatépítő tréningek. Az intraneten létrehoztak egy ki kicsoda oldalt, ahova minden dolgozó fényképes bemutatkozása felkerül. (LI)