A KLM holland légitársaság vezetése megerősítette, hogy átszervezik a társaságot, s a jövőben jobban koncentrálnak az olcsó légifuvarozási piaci szegmensre. A vállalatnak eddig két különálló részlege foglalkozott ezzel a területtel: a Buzz az angliai KLM részeként elsősorban a Nagy-Britannián kívüli járatokat üzemeltette, a Basiq Air - hollandiai központtal - a Transavia irányítása alatt áll, s onnan is irányította gépeit. Ez év április 1-jétől azonban egy kézbe kerül mindkét olcsó légitársaság irányítása: Floris von Pallandt lesz a felelős a két cégért, aki jelenleg a KLM brit érdekeltségének az élén áll. Neki első körben az lesz a feladata, hogy kidolgozza a két légitársaság további fejlődésének stratégiáját, s ebben adott esetben benne van e vállalatok összeolvasztása is, illetve egy újabb márkanév bevezetése.

A társaság átalakítását célzó tervek ismertetésével egy időben közölték azt is, hogy a KLM fennállása óta a legnagyobb karbantartási szerződését kötötte a Virgin Atlantic céggel, hat évre, s ebből 200 millió eurós bevétele származhat.

Beszáll az olcsó légitársaságok közötti versenybe a skandináv SAS légitársaság is, amennyiben 30 százalékig terjedő mértékben csökkenti a businessosztályon utazók számára a jegyek árát. Ezért az üzleti utazók kevesebb exkluzív szolgáltatást élveznek, továbbra is lehetőségük lesz viszont arra, hogy ráfizetés nélkül megváltoztassák az időpontot, s változatlanul rugalmasabb konstrukciók állnak rendelkezésükre, mint a turistaként utazóknak.

Beindította menetrend szerinti járatait a pozsonyi Sky Europe elnevezésű olcsó légitársaság is. A 30 üléses Embraer-120-as naponta háromszor repül Pozsony és Kassa között, egy út 980 korona a reptéri illeték nélkül. A Slovenské Aerolinie belföldi légitársaság 2390 koronáért adja a jegyet, a vonatút pedig 750 koronába kerül, de ezt a távolságot hat óra alatt lehet megtenni, míg a repülőút mindössze húsz perc.

A Malév a tervek szerint a nyár közepén indítja a teljesen a tulajdonában lévő Malév Express első járatait Temesvárra, Bolognába és Velencébe. A leányvállalat már egy év múlva nyereséges lehet - közölték nemrégiben a Malév vezetői.

VG-összefoglaló