BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Térségünkben bővít az Escada

Az idén minden "ballaszttól" megválik az Escada. Németország második legnagyobb divatcégének vezetése ezzel akarja kivezetni a "veszteségzónából" a vállalatot. A társaság újabb üzleteket szeretne nyitni Magyarországon - tudta meg a Világgazdaság a társaság kelet-európai értékesítési menedzserétől.

Újabb franchise-partnereket keres Magyarországon az Escada - tájékoztatta a Világgazdaságot a német divatcég kelet-európai értékesítési menedzsere. Elisabeth Resch-Rieker elmondta, hogy - egyebek mellett - az Escada sportos kollekcióját, illetve a Laurelt akarják bevezetni a magyar piacra. A társaság nagyjából egy évvel ezelőtt nyitotta meg Budapesten első üzletét - miközben gyártatnak is különböző termékeket Magyarországon -, és ezt a továbbiakban újabbak követik majd.

Resch-Rieker szerint az Escada igen kedvelt márka a térségben, annak ellenére, hogy termékei nem tartoznak az olcsó divatcikkek közé: a cégnek számos városban vannak üzletei, például Prágában, Varsóban, Ljubljanában, Szófiában, Zágrábban és jó néhány volt szovjet köztársaságban, s még az idén megjelennek Bukarestben is.

Egyébiránt az anyavállalat nem szerepelt túl jól tavaly, ezért az elmúlt évek nagyszabású terjeszkedései után az idei évben fogyókúrára fogja magát az Escada. A müncheni székhelyű társaság megvált egyebek mellett a Beaute parfümüzletágtól, amelyet a Wella vesz át - és a továbbiakban vegyes vállalati formában működnek tovább -, ez a terület ugyanis tavaly 80 millió eurós árbevétel mellett 13 millió eurós veszteséget termelt, és jelentős mértékben hozzájárult ahhoz, hogy a csoport egésze veszteséges lett. Az eladandó érdekeltségek listáján van továbbá a Primera-csoport (Cavita, Apriori, Biba márkák), a Kemper-csoport és a Laurel, amelyek az Escada teljes árbevételének 42 százalékát adták tavaly, de nem tartoznak a konszern alaptevékenységéhez, és nem hozták a kívánt teljesítményt.

Az Escada a tervezett 10 százalék helyett csak 2 százalékkal tudta növelni árbevételét az októberrel végződött üzleti évben, miközben a működési nyereség 17 millió eurós negatívumot mutatott az egy évvel korábbi 5,3 millió eurós többletet követően. Ebben nem kis szerepet játszottak a cég átalakításának 15 millió euróra rúgó költségei. Mindamellett az idei évben már jobb eredményekre számít a társaság. Mint Wolfgang Ley vezérigazgató elmondta, az árbevétel enyhe csökkenése mellett két számjegyű milliós működési nyereséget várnak. Erre utalnak a folyó üzleti év első negyedévének adatai, amelyek szerint a működési nyereség 11,9 millió euró volt, míg egy évvel korábban kétmillió eurós veszteséget kellett elkönyvelniük.

Kvassinger Klára

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.