BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb szolgáltatások a kutaknál

Az autózáshoz, tömegkommunikációhoz kapcsolódó, illetve pénzügyi szolgáltatásokkal bővülhet a benzinkutak mellett működő minimarketek kínálata a jövőben - mondták a Világgazdaság által megkérdezett szakértők. A közelmúltban a Mol Rt. és a Magyar Posta postasarkot avatott egy töltőállomáson, ami azt jelzi, ötletekben nincs hiány.

Új szolgáltatások megjelenése várható a következő egy-két évben a hazai benzinkutaknál. Az olajtársaságok vélhetően a kommunikációval és az utazással kapcsolatos termékeket forgalmazóknak adnak helyet. A benzinkutaknál lévő boltok forgalma valamennyi cégnél folyamatosan gyarapodik, de természetesen továbbra is az üzemanyag-eladásból élnek. A shopokra helyezett hangsúlyt az indokolja, hogy az üzemanyagon nagyon szűkös az árrés.

Erényi Balázs, a Shell Hungary Rt. kiskereskedelmi igazgatója szerint a jövőben várhatóan olyan pénzügyi szolgáltatásokkal rukkolnak majd elő az olajtársaságok, amelyek jól automatizálhatók, nem igényelnek speciális képzettséget, gyorsan lebonyolíthatók. Ilyen lehet például a biztosítási ügyintézés.

Az üzemanyag árrése egyébként - a legfrissebb európai

összehasonlításban - Magyarországon a legalacsonyabb. Ugyanakkor a töltőállomások áru- és szolgáltatásválasztékának bővítése révén piaci részesedéseiket is remélik növelni az egyes cégek.

Erényi Balázs tájékoztatása szerint a holland-brit olajtársaságnál elsősorban olyan árukkal, szolgáltatásokkal igyekeznek bővíteni a benzinkutak választékát, amelyek kapcsolódnak az autózáshoz, utazáshoz, illetve a tömegkommunikációhoz. Az utóbbi időben jelentősen nőtt a mobiltársaságok előre fizetett feltöltőkártyáinak forgalma. Részben a kommunikációs árucsoporthoz tartoznak a sajtótermékek, amelyek eladása ugyancsak dinamikusan növekedett az elmúlt néhány esztendőben.

A Mol Rt. kútjainál is nő a mobiltelefon-feltöltő kártyák, az édességek, az újságok, a dohánytermékek és a melegital-automaták forgalma. Tóth Norbert, az olajtársaság lakossági szolgáltatás divízójának tervezés- és kontrollingigazgatója közölte: az általuk kínált árukat és szolgáltatásokat a vásárlói igények alapján válogatták, válogatják össze, de fontos szempont a hatékonyság. Fejlődő terület a vendéglátás, a napokban a kávésarkok üzemeltetésére a Nestlével kötöttek megállapodást.

Hasonlóképpen vélekednek az OMV-nél is. Mádi-Szabó András, az osztrák társaság kommunikációs igazgatója elmondta érdeklődésünkre, hogy a minimarketekben olyan árukat és szolgáltatásokat kínálnak, amelyekre szüksége lehet a sokat utazó embernek. Fontos szempont azonban náluk a kényelem, ezért is vannak a bécsi kávézósarkok, amelyek egyes töltőállomásokon szinte önálló vendéglátóhelyként szolgálnak, ahová nemcsak az autósok, hanem a környéken lakók is gyakran be-betérnek.

Hlavay Richárd

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.