A Lufthansa igazgatósága hoszszas mérlegelés után beleegyezett, hogy az érdekeltségébe tartozó Eurowings regionális légitársaság megindítsa a manapság egyre nagyobb sikernek örvendő "olcsó szolgáltatást". A stratégiával az Eurowings állt elő, így a 24,9 százalékban tulajdonos Lufthansa bólintása után a cég igazgatótanácsának jóváhagyása már aligha kérdéses. A minden luxust mellőző, így feltűnően kedvező árú repülőjegyekkel a piacra lépő társaság öt Airbus-319-es repülőgéppel kezdené meg a Földközi-tenger térségébe, illetve európai metropolisokba irányuló szolgáltatását. Németországon belüli célpontokat csak a második ütemben vennének föl a menetrendbe - tudósít a Handelsblatt. Az Eurowings profilváltása nem érintené a Lufthansa mostani hálózatát, az Eurowings egyéb regionális szolgáltatásaitól való jobb megkülönböztethetőség érdekében pedig új nevet is kapna a most születő olcsó légitársaság. A Lufthansa a közvetett részesedés által nem támaszt az alaptevékenységének versenyt, így a most induló szolgáltatás sikere esetén 2004-től akár 49 százalékra is növelné részesedését.

Szakértők azonban figyelmeztetnek, hogy a hagyományos nagy európai légiszolgáltatók nem csak kedvező tapasztalatokat gyűjtöttek az olcsó szegmensbe való belépéskor. A British Airways a közelmúltban különült el végleg a Go nevű leányvállalatától, a holland KLM pedig a Buzz és Basiq Air összefogásától reméli, hogy ismét nyereségessé válhat. Tehát az olcsó szegmens felé nyitás sikerének kulcsa az új üzletág teljes függetlenségének biztosítása. A Lufthansa vezetése, ismerve a cég költségstruktúráját, sem saját, sem a Lufthansa CityLine-hoz hasonló leányvállalatok által nem akart ez ideig az általános piaci tendenciákkal ellentétben igen gyorsan növekvő területre lépni. A charterüzlet azonban nem biztosított megfelelő kihasználtságot az Eurowings gépeinek, így születhetett végül mégis a nyitás melletti döntés. (MDE)